Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 844 ggr
Harmonie05
10/25/15, 3:51 AM

När täcke på klippt häst

Hej! Tänkte höra med er hur ni skulle gjort i min situation. :) Min häst går ute dygnet runt, med vindskydd och har tillgång till hösilage. Men för att kunna rida henne så måste jag klippa henne, nu är hon iprincip helklippt, hon har ett 200g utetäcke utan hals på sig just nu. Skulle ni satt på hästen ett tjockare täcke eller hur hade ni gjort? Jag kollade på yr.no precis och det är 4 + När skulle ni satt på ett tjockare täcke? :) Jag tycker de är lite kallt så blir väldigt nojjig och vill gärna veta vad ni andra tycker o skulle gjort! :)

Annons:
Tiktak697
10/25/15, 8:28 AM
#1

Mint också helkmippt och grå på lösdrift har endast fleece fodrat regn och 50g täcke . Har de frivilligorganisationer mat klarar dem sig mycket bättre . Tänk såhär täcka inte för mycket i början annars blir de lätt frysning och fryser hästen käkar den . För tänk vad den ska ha -25 tex ? Man måste alltid tänka så och de mest vältränade hästarna håller värmen bäst . Mest lämpade för ute gång egentligen PG deras muskler som vänner upp lättare . Hästar fryser inte som oss. Och om man har dubbla täcken i framtiden så pressar lager ner lager och blir som att ändå ha 1 alltså ingen skillnad

Mvh Tiktak

Upp till toppen
Annons: