Annons:
Etikettövrigt
Läst 897 ggr
Wendelakarlsson
2015-10-21 15:27

Foderhäst?

Jag är 16 år och har ridit i 10 år. Jag har ett väldigt stort häst intresse och funderar på att skaffa foderhäst/ponny. Detta hade jag tänkt göra efter nästa sommarlov fram till sommarlovet efter det är alltså mindre än ett år. jag kommer alltså vara 17-18 år under perioden. Jag kan långt ifrån allt om hästskötsel men kan det grundläggande om foder, skador osv.

Mina föräldrar kan inte mycket om hästar men har lovat att hjälpa till så gott som de kan. Jag har en faster som är häst kunnig som jag ska fråga om hon skulle kunna hjälpa mig och en kompis som är uppvuxen med egen häst.

Jag har tänkt ha hästen på ridskolan jag rider på eller hos min kompis som har egna hästar.

Som person är jag väldigt ansvarsfull och avslutar allt jag på börjar. Målet med detta är att jag vill se om det här med egen häst är något jag klarar av då jag gärna vill skaffa en helt egen häst.

Tror ni jag skulle klara av att ha en foderhäst/ponny?

Annons:
Ninwe
2015-10-21 18:44
#1

Absolut! Om inte annat så kommer du lära dig snabbt. Det kan vara bra att stå på ett ställe med många kunniga som kan hjälpa dig, iaf i början. Jag blev själv fodervärd åt en häst för ett år sen (var 15 då). Innan dess hade jag ridit nåt år på ridskola, lite grann på min mammas halvblod och en islandshäst en gång i veckan, allt under ca 7 års tid. Hästens ägare stod i samma stall så fick mycket hjälp i början. Hon har dock flyttat nu och allt flyter på alldeles utmärkt ändå. Har ju mamma som har livslång erfarenhet av hästar, men hon hinner inte hjälp till mer än på helgerna, så får helt enkelt klara mig själv haha. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Upp till toppen
Annons: