Annons:
Etikettstallet
Läst 1459 ggr
Leviosa
2015-10-07 23:37

Hur hittar man tillbaka till hästarna?

Efter att ha blivit av med mina båda ponnyer hösten 2013/våren år 2014 har jag knappt petat på en häst. För en stund sedan såg jag att en stallägande kontakt hade jobb att göra på sin gård, så jag hörde av mig till henne och frågade om hon ville ha lite hjälp, och i samma veva ifall jag fick låna hennes häst att ta en ridtur med. Efter typ en timme fick jag svar att hon inte ville ha någon hjälp, och ingenting om jag fick låna hästen.

Jag kan ju säga att jag blev ganska besviken, på ett sätt räknade man ju med ett positivt svar. 
Så då är frågan - hur tar jag mig tillbaka in i stallet?

just för exakta tillfället är det inte så optimalt att börja söka medryttarhäst osv då jag flyttar till en annan stad den första november, men jag undrar om ni har några fler tips på hur jag kommer tillbaka ut när jag väl landat lite på det nya stället? Där känner ju jag ingen som håller på med hästar! :)

Annons:
FjantYoda
2015-10-08 00:16
#1

Kanske är trist om man har haft egen men det finns ju alltid ridskolor, dessutom får man ju på köpet lite kontakt med nya människor som oxå är intresserade :) 

Annars går det ju att söka på t.ex. blocket efter medryttarhäst i nya staden då du flyttat dit :)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Sarah
2015-10-08 00:25
#2

Inget tips utöver att söka medryttarhäst. Men, jag hade också sagt nej till ridtur. Jag lånar inte ut mina hästar. Kanske kanske skulle någon som jag vet rider bra få låna för bara en tur, men det är ett stort kanske :) Jag, min tränare och medryttare är de enda som sitter på dem.

Leviosa
2015-10-08 09:19
#3

#2 Mja jag förstår att man kanske inte vill låna ut sin häst till höger och vänster, det hade inte jag heller velat. Men vi har ju känt varandra i X antal år, har haft häst installad där och ridit dom flera gånger förut. Dock så kanske det inte spelar någon roll för vissa, men blev ändå lite förvånad, det brukar gå ann och även om hon nu inte ville låna ut hästen så skulle jag jättegärna hjälpa till ändå. Det är lite stallpysslet och myset som jag saknar mest ändå.

#1 Ridskola var ett bra förslag, jag hade helt glömt bort att de finns! 😃

Sarah
2015-10-08 09:32
#4

Aha, det var ju en annan sak jag.

Leviosa
2015-10-08 09:42
#5

#4 Men tack för ditt svar! Det är nyttigt att få höra åsikter osv från fler vinklar än min egen. :)

Caf_Roy
2015-10-08 10:01
#6

Vart ska du flytta? Jag vet en i Nyköping som letar pysslare till en supersocial häst (får inte ridas).

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Annons:
Leviosa
2015-10-08 10:17
#7

Jag flyttar till Örebro, så det är ju en bit bort från Nyköping tyvärr /: Men tack för tipset!

Cezanne
2015-10-10 15:12
#8

Hon kanske kände det om att du krävde att få betalt för din hjälp genom att du skulle få låna hästen? Det hade nog varit bättre om du bara erbjudit hjälpen utan att tala om att du ville ha något för det.

Jag började själv på ridskola efter ett långt uppehåll, men det var på 10+ år. Kändes skönt att det var kravlöst, d v s att någon annan gjorde jobbet runt omkring, men lite frustrerande ibland när jag hade mycket kunskaper i vård och skötsel.

[Hästhoven]
2015-10-13 12:44
#9

Har haft uppehåll i 1 år nu pgr av studier, men har tänkt börja på ridskola snart, har haft medryttarhästar, foderhästar, men aldrig egen. 

Tänkte rida på ridskola i cirka 1 år & sedan söka medryttarhäst efter det.

Leviosa
2015-10-15 22:06
#10

#8 Ja, så kan det ju vara.. Det var ju inte tanken /:

I slutändan lär jag väl börja som medryttare om jag hittar någonstans, ingen som känner någon som känner någon som behöver medryttare i Örebro? 😊

Örebro.OliviaA
2015-10-16 14:30
#11

#7 har eventuellt hästar du kan få komma och rida. Står i utkanten av Örebro. =)

Leviosa
2015-11-10 15:13
#12

#11 Jaså? vart då? :) Har iofs ingen bil ännu haha.. Men lär skaffa en när jag väl kommit igång och börjat jobba. :)

Örebro.OliviaA
2015-11-11 11:43
#13

#12 stortorp =) buss går några gånger varje vardag =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: