Annons:
Etikettövrigt
Läst 759 ggr
Klara16
2015-09-29 19:41

Vart kan jag lära mig rida?

Hej! Jag är en tjej på 13 år. Jag är helt nybörjare på hästar och ridit typ 3 gånger i mitt liv. Men själva grejen är att jag VILL lära mig rida! Jag älskar djuret och relationen mellan djuret och människan är så häftig! Men jag vill inte börja på ridskola då jag inte gillar deras sätt att ha hästarna på….och har varken tid eller pengar till det. Utan vill lära mig rida hos någon privatperson eller något sånt. Jag bor i Falun. 

Har ni något tips? 

Mvh Klara

Annons:
Stephanie
2015-09-29 19:43
#1

Kolla om det finns något stall i närheten där du kan få hjälpa till, i utbyte mot att jobba i stallet? 🙂 Men var beredd på att få jobba hårt i så fall!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Caf_Roy
2015-09-29 19:52
#2

Har du besökt och pratat med alla ridskolor inom överkomligt avstånd? Det kan finnas en ridskola någonstans som bryr sig om och respekterar sina hästar på ett sätt som du finner acceptabelt. Dra inte alla ridskolor över en kam. Hittar du ingen bra kan jag bara instämma med ovanstående. Lycka till!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Cezanne
2015-10-01 22:26
#3

Det finns många bra ridskolor, döm inte ut alla bara för att det finns några dåliga.

En viktig skillnad mellan att rida på ridskola och rida privata hästar är att ridskolor har försäkringar vilket inte alla hästägare har. Det betyder att du kan få ersättning om du blir illa skadad på ridskolan men inte om du blir det i ett privat stall.

Upp till toppen
Annons: