Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1119 ggr
Flixxa
9/29/15, 12:48 PM

Privata ridlektioner ponny (för barn)

Hej

Jag söker desperat efter någon som har privatlektioner för barn, helst liten ponny!

Ridskola passade inte min dotter (hästarna skrämde henne) utan hon vill lära sig från en "låg nivå" helst själv med en instruktör.

Jag vet inte vart jag ska leta, har dammsugit hela internet efter det men hittar ingenting! Bor i stockholmsområdet.

Annons:
Vixxen
9/29/15, 12:52 PM
#1

Privatlektioner har de säkert på någon ridskola i närheten! Ring och fråga dem!

Flixxa
9/29/15, 1:23 PM
#2

Skulle helst slippa om det gick men visst är ridskola ett altenrativ…

Caf_Roy
9/29/15, 2:57 PM
#3

Kan vara värt att kolla med Karlshem. Det finns inget ställe som håller på med det du efterfrågar, men Aud som har Karlshem är bra med barn och väldigt trevlig, så du kan ju alltid fråga. Vill ni träffa en väldigt snäll häst och bara umgås lite är ni välkomna ut till våran häst. Han är visserligen stor, men gosig och tillgiven som en hundvalp. Får hon bara lite bra erfarenheter av hästar och lite vana vid hur de beter sig och hur man hanterar dom kanske det går att göra ett nytt försök med en bra ridskola senare.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Alex
9/29/15, 5:12 PM
#4

Var i Stockholmsområdet? Vi har ridskola, privatlektioner mm på islandshästar i Norrtälje, om det är intressant. www.grimislandshastar.se

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Flixxa
9/30/15, 11:47 AM
#5

Såg jättefint ut på Karlshem! Ligger det på Ekerö?

Flixxa
9/30/15, 11:49 AM
#6

Alex!

Hade ju vari toppen men det är lite för långt till Norrtälje :-(

Nu har jag ringt runt till en del ridskolor och de tar emot för privata lektioner på ponny men de vill helst på dagtid iom att hästarna går lektioner på eftermiddagen. Så det blir lite tajt iom att dottern går i skolan!

Sen ska ju personkemin fungera också? vet ni om man kan köpa enskilda privatlektioner i den omfattning man vill? Tex gå 1-2 ggr och om hon känner att hin inte vill mer, kan man bara sluta då?

Annons:
Alex
10/1/15, 1:58 PM
#7

#6 Så synd! Det får du nog kolla med respektive ställe. Vi har så man kan köpa enstaka lektioner när det passar, men det är inte alla som har det så.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

axa
10/1/15, 4:44 PM
#8

Om din dotter är rädd för hästar, varför rida?

Inom ridsporten kommer hon träffa många hästar. Inte alla lika trevliga.

[134643]
10/1/15, 9:14 PM
#9

#8 Rädsla är något man kan övervinna. Jag var själv rädd när jag började rida, speciellt på ridskola, men det var något jag verkligen ville och idag rider jag fortfarande och har haft medryttarhästar de senaste 3 åren. Man måste inte vara totalt orädd från första början för att bli en duktig ryttare. Vill ts dotter rida så vill hon antagligen det, bara inte på hästarna på ridskolan. 

Ts; Har ni råd så kanske ni kan hitta någon snäll privatperson som antingen själv ger lektioner till henne eller om ni hyr in en instruktör som kan hålla lektion. Det skadar ju inte att fråga, hjälper ni till med stallsysslorna också är det säkert inte helt omöjligt!

Flixxa
10/7/15, 10:56 AM
#10

Vi vill ha en privat instruktör, ja. Det är det jag inte vet hur jag ska hitta!

Klart hon inte ska sluta pga den här rädslan, hon VILL ju!

axa
10/7/15, 11:18 AM
#11

Först kanske ni kan försöka hälsa på någon med trevliga hästar i så fall? Så att hon kan komma över den biten till viss del. Flera ridskolor har privatlektioner, ring runt och besök ridskolor tills ni hittar något som passar.

Maleficum
10/7/15, 3:50 PM
#12

Vet inte om Kungsängen är närmre för dig, i så fall kan du ju testa höra med Örnäs gård (dem har Islandshästar) http://www.ornasgard.se/ornasgard.se/Ridskola.html

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tusen
10/7/15, 8:30 PM
#13

Jag skulle vilja tipsa dig om att söka till en travskola istället. Där får man hålla på med små ponnys (shettisar och russ) och man får lära sig från grunden. 
Så små barn som 4-åringar får lära sig leda en ponny, borst, kratsa hovar, mocka, sela och även prova på att rida. Detta med utbildade instruktörer och betydligt billigare än en ridskola. Grupperna brukar dessutom vara små. Knattegrupper är på c:a 6 elever har jag för mig.
Solvalla har en travskola men även Sundbyholm/Eskilstuna som inte heller ligger så jättelångt från Ekerö. Lektionerna är både längre och lugnare då det oftast bara är en enda grupp per dag.
Dessa kurser ges oftast på helger men det finns även några under veckan.
Där får man inte "bara" lära sig att rida utan man får lära sig allt om hästen och som sagt, eftersom hästarna är små lär sig barnen snabbt att hantera allt kring hästen utan vuxen som hjälper till. (Självklart under vuxnas överseende)

Annons:
Upp till toppen
Annons: