Annons:
Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 1432 ggr
axa
9/29/15, 9:35 AM

"den kan ju inte stå själv"

Stötte på ett problem igår. Är nämligen så att jag rider och hjälper en ägare med hennes två hästar och vi hade dagen innan sagt att de skulle flyttas till en annan hage med bättre betesmöjlighet en stund under dagen om vädret tillät. Det var bra väder så jag flyttade dem (dem står i två olika hagar).

Den ena hästens hag-kompis blev då själv, men brydde sig alls om det. Men kan även tillägga att denna häst hade fyra hästar bredvid sig i hagen nästintill. Senare när de var lämnade så gick jag till stallet för att mocka, göra höpåsar, foder mm. Men så kommer en annan hästägare fram till mig och säger att hagkompisen är förtvivlad och gnäggar vilt. Jag har inte hört något, vilket man annars skulle gjort från där jag var. Erbjuder mig att flytta tillbaka hästarna men hon vill tala med ägaren först.

Efter ett tag kommer ägaren och hon till mig och säger att det blir oroligt bland hästarna när jag 'så plötsligt' bara tar hästarna och flyttar de. Så de ber mig att ta tillbaka hästarna igen. Vad är 'plötsligt'? 

Jag iakttar hästarna en längre stund och de bara går och betar. Ingen gnäggar, ingen bryr sig. Förväntade mig kalabalik bland hästarna när de sa så, men icke.

När jag tar in hästarna för ridning igen är det ingen som säger något, då är det okej att 'plötsligt ta hästen'. Rider förbi hagen med hästarna och de bryr sig inte alls. Tittar på mig men fortsätter beta.

Tycker ni att jag gjorde fel i att flytta från första början? Tycker själv inte det.

Annons:
[Hästhoven]
9/29/15, 9:41 AM
#1

Nää. jag tycker inte du gjorde något fel, men finns sådant folk som alltid ska påpeka saker & ( tyckas veta).

axa
9/29/15, 11:33 AM
#2

#1 Ja det är jag van vid, nästa gång kommer jag inte ge mig så lätt. Dem ska inte bestämma över våra hästar.

Stallmima
9/29/15, 9:05 PM
#3

Vad du och ägaren till hästarna gör är upp till er själva så länge det inte är förbjudet enligt lag och stallkontraktet säger något om detta

axa
9/30/15, 7:57 AM
#4

#3 Dem har inte gett mig något än, är ny där. Men i så fall borde de sagt att det var en punkt på kontraktet vilket dem inte gjorde.

Upp till toppen
Annons: