Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1236 ggr
Linneahorse12
2015-09-25 14:03

Ridläger, behöver tips

Efter att ha gått på Sjöstjärnans ridläger 3 år i rad vill jag nu prova något nytt. Har ni tips på ett bra ridläger?  Skulle gärna vilja prova på fälttävlan så det är ett plus. Blir 15 till nästa år. Har kollat på Karlhems ridläger, men det är max 60kg på alla läger och jag väger nu redan runt 73kg och eftersom jag inte är överviktig så är det inte planerat att jag ska gå ner något. Så att ha en maxvikt på typ 60kg går inte. Ge alla tips ni har, sålängde det inte är typ 10 timmar från Borås :9

Annons:
tovesammi
2015-09-27 17:31
#1

Vet inte om det är alldeles för långt, men ett bra träningsridläger jag åkt på är Skogslottens läger i Norrköping. Varit där varje sommar i fem år, och är alltid jätte nöjd. Dom har från L:D till L:A läger (om inte högre), och för vuxna osv. Kolla in deras hemsida och läs lite, du hittar dom på google.

Linneahorse12
2015-09-27 20:42
#2

#1 redan kollat där. Utifrån vad de står verkar de bara ha ponnyer och börjar bli för stor för ponnys, dels längd men framförallt vikten :(

tovesammi
2015-09-27 23:43
#3

73 kg är inga problem alls på deras läger. Fast dom har större med, kolla in under fliken "ridhästar" så finns bland annat Birk, den näst största gick med på lägret i somras. Blixten är en listen storhäst osv, + dom hämtade hem 5 hästar en sommar åt en tjej som aldrig blev nöjd. Dock så var dom inte ens uppskrivna på hemsidan, men dom har alltid något att erbjuda dig, lovar!

Har själv svårt att hitta något annat läger då jag helt fastnat för Skogslotten haha

Upp till toppen
Annons: