Utrustning & tillbehör

Reflexer

2015-09-22 20:46 #0 av: smultrondryck

Vad brukar ni ha för reflexer när ni rider? På både häst och er?

Anmäl
2015-09-23 07:29 #1 av: JoannaLi

Reflexväst på mig, -brösta och ben- på hästen, om vi inte ska hårdträna eller om det är kallt ute kan han ha ett -ländtäcke också. Jag har också tåvärmare i reflex från Hööks, men känner mig så klumpig i dem så har dem extremt sällan. 

Sen har jag ofta också en pannlampa med reflex :)

Ja, just det, och på hösten så väljer jag ofta reflexgrimman till "träns" istället för vår vanliga med ludd. 

Anmäl
2015-09-23 13:09 #2 av: [RC1393]

På hästen har jag svansreflex, benreflexer på alla fyra och reflexbrösta. På mig själv har jag en reflexväst eller min ridoverall med insydda reflexer. 

Anmäl
2015-09-23 17:10 #3 av: LeJ

På hästarna har jag reflex-ländtäcke, reflexbrösta, benreflexer, svansreflex och tränsreflex. På mig själv är jag sämre, hjälmreflex och ibland reflexväst, och pannlampa.

Anmäl
2015-09-23 21:39 #4 av: mikatherider

På hästen har jag benreflex på alla fyra, svansreflex, reflex-ländtäcke och reflexbrösta. På mig själv har jag reflexväst och pannlampa. Ibland någon reflex på benen/armarna :)

Anmäl
2015-09-27 11:32 #5 av: smellcaramell

häst: ländtäcke, svansreflex, 4 benreflexer, brösta, hemmasydda tränsreflexer
mig: handskar med reflex, reflexväst, superstark pannlampa

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.