Annons:
Etikettfoder
Läst 930 ggr
manzii
9/11/15, 6:19 PM

Lurigt sto!

Tips mottages! Har köpt en örtblandning med bland annat munkpeppar i till mitt sto. Nu har jag dock problem att få henne att äta upp det. Har provat att blanda med lite gott men hon äter inte upp det. Annars är hon väldigt glad i mat. Tips på vad jag kan blanda med? ☺️

Annons:
Annette
9/11/15, 6:23 PM
#1

Vad är anledningen till att hon måste äta denna blandning?

Gronstedt
9/11/15, 6:39 PM
#2

Äter hon kraftfoder? I så all kan du prova att blanda med lite äppelmos och hälla över kraften, så smetar det fast på kraftfodret och åker med. 

Om hon inte äter kraft är det marigare, men även då kan du prova med äppelmos eller finrivna morötter.

manzii
9/11/15, 6:48 PM
#3

Hon äter kraftfoder och jag provade med just äppelmos idag för det älskar hon i vanliga fall. Men nej det gick inte med det och jag provade med betfor också och det gick inte heller hehe.

Gronstedt
9/11/15, 7:02 PM
#4

Märrar 😇! Har du provat att ge det ur handen? Jag antar att hon inte ska ha så himla mycket och många slickar ur handen om man håller den under mulen på dem. Och örter kan ju vara svåra att spotta ut när de fastnat på tungan 😉.

Stallmima
9/12/15, 10:47 PM
#5

Smakar det på något konstigt sätt kan jag tänka mig hon är skeptisk, har råkat ut för det med mina hästar. Går det att blanda ut med melass eller något som starkt kamouflerar smaken så pröva med detta, nöt på bara. Goood Luck!  😃

Upp till toppen
Annons: