Annons:
Etikettstallet
Läst 1213 ggr
Deviance
2015-08-20 21:26

Ungdomssektioner

Vet inte om det här inlägget hamnade i rätt kategori eller inte. Admin får flytta om det finns någon lämpligare :)

Tänkte kolla om det finns någon eller några här som är med i stallets Ungdomssektion, alltså i själva styrelsen. Och vad ni heter, om ni har facebook eller så :) Sitter just nu som ordförande i våran och skulle vara så himla kul att ha någon sorts utbyte med andra ungdomssektioner så vi kan dela med oss av idéer från varandra eller följa varandras facebooksidor med mera. Eller skriv gärna om du någon gång varit i en US styrelse och vad ni gjorde.

Berätta om er ungdomssektion och vad ni gör/gjort för skoj!

____________

hamstrar & fotografering

Annons:
[RC1393]
2015-08-20 21:49
#1

Åh vad kul! Jag sitter som kassör i Lappmarksryttarnas US, inte så väl uppdaterad ännu efter sommaruppehållet men där är vår facebook sida i alla fall. Lite kärvt har vi haft det efter att de mest drivande ur gamla styrelsen lämnade oss och jag själv fick lära upp en ny generation, men nu börjar det flyta på fint! 

Vi anordnar en hel del roliga saker, spöknatt varje höst (vårt mest populära arrangemang), luciatåg, fångarna på stallet, pysselkvällar, filmkvällar, har lättare kurser ibland och pay 'n jumps/maskeradhopptävlingar. Käpphäst KM har vi även haft.

Deviance
2015-08-20 23:20
#2

Åååh blir superglad att höra av fler aktiva medlemmar!
Vi är Karlskoga Ridklubbs ungdomssektion på facebook. Vi har också haft det lite kärvt! Det blev ett åldersglapp i styrelsen så vi satt alla under 18 år och pengar låsta på ett konto som gamla usekt har tillgång till men dem är utflyttade på andra orter för studier och sånt. Men nu fyller jag ju 18 och min kusin har redan fyllt. Så vi får ta över kontot snart men det är krångel med att byta bank och grejer.

Vi tog också en långt sommarlov men planerar massa nya saker nu :)
Spöknatt är också vårt populäraste arrangemang! Fast vi kallar det Halloweenkväll, superroligt både som arrangör, spöke och deltagare tycker vi. Vad gör ni under era spöknätter?
Gud vad mycket idéer! Fångarna i stallet har vi också funderat på, har ni typ stationer man ska göra då eller något annat upplägg?

Vi har haft lucia, halloweenkväll, försök till grillkväll (det är inte så mycket engagemang i stallet tyvärr), rykttävling, föreningsdag på kommunen osv :)

____________

hamstrar & fotografering

Vixxen
2015-08-21 09:15
#3

Det finns Distrikt Ungdomssektioner inom Ridsportförbundet där ni kan få råd och stöd i ert närområde.

http://www3.ridsport.se/Ungdom/DUS/

Sen finns det ett Centralt US; CUS, också!

[RC1393]
2015-08-21 12:17
#4

#2 Vi har först tipsrunda, samma runda som spökrundan. Vinnaren i tipsrundan får bestämma om deras grupp vill gå först, i mitten eller sist. Sen har vi lekar i ridhuset, fotboll och gymkhana utan häst brukar vara återkommande. Sen berättar vi spökhistorier och sedan skickar vi ut barnen i grupper på spökrundan. I fjol skrämde min syster de föräldrar som var med genom att ligga spelat död i spåret, men hennes hund skällde ut föräldrarna så de trodde att det hänt något på riktigt🤐

På fångarna på stallet brukar vi ha stationer med de olika sakerna, exakt hur det ser ut beror på antalet anmälda och antalet funktionärer. 

Det där med kontot känner jag igen! Ingen i föreningen överhuvudtaget har juridisk rätt till vårt konto just nu, men kassören jobbar på det. Jag fyller 18 om ett par veckor så då ska det förhoppningsvis gå att ordna så att jag får ansvaret för kontot, men vi får se! Generationsbyte är inte alls lätt!

Deviance
2015-08-21 20:10
#5

#3 Jo det vet jag! Tycker bara det är kul att hitta andra personer inom ungdomssektioner :)

#4 Men gud haha! Låter superkul och också så kul att det är så annorlunda mot vad vi gör på halloweenkvällen. När man anmäler sig så skriver man upp namn, telefonnummer och om man vill ha spöket, häxan eller pumpan vilket motsvarar Vesuvio, Hawaii och Capricciosa. Så kör vi samling i ridhuset och börjar spökrundan, då får alla dela upp sig i sina grupper och välja vem som vill börja gå. De får höra spökhistorian gruppvis som sedan har något med spökrundan att göra. De som är kvar leker vi lekar med sålänge och sen äter vi pizza. Och förra året när vi skulle dela ut godispåsarna skrämde vi slag på stackarna haha! Spökena som kom in och dela ut fick släppa godiset på golvet och springa därifrån för barnen/ungdomarna blev så rädda så de slog på spökena hahaha. Superlyckat ändå! :) Så nu startar vi igång planeringen av halloween igen!

Är det typ stallrelaterade stationer då? Typ som sätta ihop ett träns och sådant eller har ni andra påhittiga lekar? :)

Jaaa det är så frusterande! Men vi hade ganska mycket lösa pengar som vi kunnat röra oss med sålänge och så fick vi in en del på vårt lotteri på lucia samt Halloween gick vi lite vinst på när man dragit bort kostnad för pizza, godis och teatersmink.

____________

hamstrar & fotografering

[RC1393]
2015-08-21 21:54
#6

#5 Ja, vi brukar köra på det! Sen gör vi ett spindelnät av balsnören med bjällror på så de måste krypa/klättra/åla sig fram för att inte röra i trådarna och ta en ledtråd/bokstav längst in i boxen de ska ta sig fram i. Sen brukar vi även ha hinderbana där de ska transportera vatten innan tiden är slut. Vi har även en grej vi fick som tips om för flera år sedan, post it lappar på hästarna! De ska komma på och fästa så många kroppsdelar som möjligt på hästen för att få poäng. Nåt år körde vi apelsinleken då man ska transportera en apelsin genom laget fastklämd mellan bröstkorgen och hakan. 

Oj, ja det var annorlunda! Vi har även övernattning hos oss, brukar vara 20-30 barn som vill vara med om vi inte kör begränsad anmälan. I och med att vi bara haft 1 person över 18 i sektionen (som tyvärr inte har tid så ofta) har vi haft svårt med övernattningar annars (ordförande som har en dotter i aktivitetsålder brukar vara med!❤️Nu fyller jag ju år snart så nu kanske vi även kan ha fler övernattningar är den vid spöknatten!

Annons:
Upp till toppen
Annons: