Annons:
Etikettannonstorget
Läst 1695 ggr
LinaN
2015-08-10 10:34

S: Fenomenal allround häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Harry till salu, min reumatiska värk gör mer onytta än nytta för oss som ett team. Så det är bättre han får flytta till någon som kan ge honom mer än vad jag kan göra i dagsläget!

Från annonsen på Hästnet:

Häftig bästa kompis söker nytt hem pga mattes sjukdom. 10 år gammal, brunskimmel, cirka 165-170 i mankhöjd. Ranghög utan att vara elak, utan han är trygg och rättvis. Lugn och harmonisk i flock. Kan gå med hingstar, ston och vallacker. Funkar bra med stora hästar, små ponnys, unghästar, föl och gamla trotjänare.
Inga sommarexem, frisk och tålig, ej heller någon fång hitendags. Lättfödd utan att bli smällfet. EPSM-häst, ej konfirmerat av vetrinär utan genom uteslutningmetoden diagnostiserad. Alla papper i ordning med vaccinationer mm. Går barfota och funkar bra, har även varit skodd vid två tillfällen utan problem. Har medelmåttig hovbroskförbening som inte orsakar honom några problem enligt vetrinär.
Skulle trivas bäst på lösdrift, är ej rymmare. Men kan även stå på box med många timmars utevistelse.
Klok och social kille som älskar uppmärksamhet och att stå och gosa. Jag köpte honom som åring så han har bara haft en ägare förutom uppfödaren. Korsning mellan shire och ardenner.

Inriden något senare än vanligt pga hur han växte som unghäst (reds in när han var 3½-4 år). Inkörd, dock oskolad framför vagn men han tycker det är skoj och skulle bli en väldigt fin körhäst. Hoppvillig,löshoppar 1m-1,20. hoppad upp till en meter mer liten lätt ryttare. Startad i CR på 50, 60, 70 och 80cm. rosetter i alla utom på 80 pga ryttarfel. Startad LC1 och LB1 med godkända resultat. Har kapacitet för mer. Har lätt för att samla sig. Trygg att rida ut med både i grupp och själv, mycket motor för att vara kallblod. Inte det minsta tungriden utan lätt och känslig för hjälperna. Ej 100% trafiksäker, hur säker han är beror på den som sitter på. Fd medryttaren kunde trava på långa tyglar helt avslappnat över bron som gick över motorvägen medan en annan trodde man skulle dö varje gång man red där= en häst som blev tittig och såg spöken bakom varje lastbil. Natural horsemanshiptränad de senaste 4-5 åren via Parellis program. Utbildningsmässigt ligger han på level 3 men vi leker upp i level 4. VÄLDIGT miljötränad, inte rädd för mycket tänker efter innan han reagerar inför nya saker. Hyfsat lättlastad, går på under 1-3 försöket, anledningar till att han inte går på är för att han kommer på i fel vinkel. En lastning av den här hästen har aldrig tagit mer än 5 minuter. Han åker brett om det är en solid mittdörr. Säljes inklusive sadel, träns, täcken, schabrak, lindor, benskydd och allt annat pyck som tillhör honom. oseriösa/brevvänner/annat löst folk göre sig ej besvär.

40 000 inkl all utrustning, 35 000 utan.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Zadeira
2015-08-25 20:28
#1

Jag vet inte varför men jag blev så ledsen när jag såg att Harry var till salu. Jag kommer nämligen ihåg honom sen liten och har lite på håll följt er. Du har jobbat som attans med honom och han är en så himla superfin häst. Det är himla tråkigt att din hälsa inte är tillräckligt för er, men förstår ditt beslut och att du vill det bästa för prinsen.

Önskar er lycka till och hoppas att du hittar någon som är helt rätt för honom! Han är så otroligt snygg och fin!

LinaN
2015-09-05 19:12
#2

Tack snälla Zadeira! <3

Det tar emot så in i helsikke men jag måste tänka på hans bästa och inte vara egoistisk. Jag gör inte honom en tjänst när han står sysslolös och har tråkigt i hagen om vintrarna och jag får dåligt samvete. :/

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: