Annons:
Etikettridning
Läst 1986 ggr
Quirinia
7/25/15, 7:07 PM

Tips på bra ridläger

Hejsan allihopa! Det är så att jag är lite sugen att nästa sommar åka på ridläger själv. Mycket för att jag vill komma iväg en vecka eller två och få nya vänner, rida nya hästar mm.

  • Övernattning. Spelar ingen roll hur länge men ca 1 vecka eller mer ser jag som ett plus.
  • Jag vill gå på ett träningsläger, om inriktat isåfall hopp/terräng och det ska vara ganska hög nivå på ridningen.
  • Gemenskap! Där alla lär känna alla. 

Jag har varit på Roo Gård men tycker att lägrerna där är lite för stora och man kanske lär känna 3-4 personer. Jag skulle vilja ha att man lär känna ALLA (även om man kanske kommer bättre överrens med typ 2 st).

Har tänkt på AW Sporthorses. Jag önskar dock  ett lite mindre ridläger, gärna under 5000 kr och som INTE är i Skåne då jag bor i Sthlm.

Vet ni något bra ridläger som stämmer in på mina krav?

Annons:
philippazon
7/26/15, 11:24 PM
#1

karlshems ridläger är bäst och lite till. Finns inga ord som kan beskriva hur underbart det ridlägret är, verkligen världens bästa. Du borde verkligen testa. De har otroligt fina ponnyer, och välutbildad personal. Man lär sig jätte mycket. Läger 1 är ett träningsläger, med hoppning & terräng och massa annat kul. Allt underbart du kan tänka dig i hästväg fyllt under en vecka, på en urgullig lite mysig gård på Ekerö. Det är inga yttepytte grupper men man får sååå många nya vänner & vissa är vänner "för livet"(en lång tid framöver) Världens bästa läger, du bara måste dit, annars missar du något stort i livet (haha;-)) Kram!

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Quirinia
7/27/15, 6:16 PM
#2

Tack! Ska absolut kolla på det :) kram

Upp till toppen
Annons: