Annons:
Etikettövrigt
Läst 1283 ggr
Elsaharr
7/20/15, 12:31 AM

Ridgymnasium

Hej! Jag vill gå på ridgymnasium, men min mamma är allergisk mot hästar så jag har ingen möjlighet att ha häst. Jag bor i centrala Dalarna, det finns ett ridgymnasium några mil från mig men där måste man ha egen häst. Jag vill ju verkligen detta och vill inte att mammas allergi ska hindra mig. Finns det ridgymnasium där man inte behöver ha egen häst? Var?

Zingo ;D

Annons:
Hoseok
7/20/15, 12:34 AM
#1

Jag tänker vända på frågan: Finns det ridgymnasium som Kräver att man har egen häst?! Det har jag aldrig hört talas om. Alla gymnasium jag hört talas om, vilket är de flesta då jag själv kollade på det som yngre, krävde inget sådant. Men jag kan ha fel! Antar att det finns då du säger att du hittat ett.

Här är en lista på gymnasium med hästinriktning. Lycka till!

Länk

Hoseok
7/20/15, 12:36 AM
#2

P.S. Du kan inte tänka dig att bo på internat, då? Vet flera naturbruksgymnasium som har internat.

Elsaharr
7/20/15, 12:51 AM
#3

Ja. Nu har ju jag inte direktinformation men mammas kollegas dotter (haha) skulle gå på ridgymnasium. Hon sa att det som ligger nära oss krävde egen häst. Dock har ju hon det, men jag kan ju såklart ha fel. Jo, visst kan jag tänka mig det, det är nog mest mina föräldrar som vill ha mig hemma tills jag är 18 åtminstone hehe. Men det tror jag inte är något större problem egentligen.

Zingo ;D

Hoseok
7/20/15, 12:52 AM
#4

Jag rekomenderar internat, om du känner att du klarar det. :)

Minorca
7/21/15, 12:22 AM
#5

Stjärnhöksgymnasiet i Rättvik, där finns det skolhästar. http://www.stiernhooksgymnasiet.se/vara-program/naturbruk---hasthallning__14217

Elsaharr
7/21/15, 1:07 AM
#6

#5 Tack! :-) trodde det var där man skulle ha egen häst men det var ju rätt länge sen vi hörde det. Bor bara 3 mil därifrån så då kan jag ju bo hemma om jag vill oxå.

Zingo ;D

Annons:
philippazon
7/22/15, 9:44 PM
#7

Flyinge har internat. Tror strömsholm också har det. det är nog de bästa/störst/mest kända ridgymnasierna i sverige :)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Miiwijoy
7/23/15, 11:58 AM
#8

Du kan komma ner till Lund/ Flyinge! Här finns en Natur/ Hippologi linje. 4 på ett gymnasie i Lund och 1 dag/ v hel dag ute i Flyinge :)

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

Upp till toppen
Annons: