Annons:
Etikettövrigt
Läst 1131 ggr
MatildaGruhs
2015-07-06 20:57

Ha hästen ensam under nätterna

Min häst har råkat ut för knottallergi och har stora eksem i svansroten, manen och det har nu också spridit sig ner till benen. Han måste därför stå inne i stallet på nätterna (brukar gå på bete). Ägaren till dom 2 andra hästarna i stallet vill helst ha sina ute på nätterna pga vissa skäl och det är förståeligt för mig. Är det ok att min häst står ensam i stallet under nätterna och sedan går ut till sina kompisar? Dom går i hagen hela dagarna förutom vid skötsel och ridning.


Annons:
AnnaFagerell
2015-07-06 20:59
#1

Är den inte stressad av att vara ensam hade jag lätt haft honom själv

Medarbetare på djurskydd.ifokus

MatildaGruhs
2015-07-06 21:07
#2

Ja det är de enda jag är orolig över. Han har gått ensam i hage under flera år innan jag tog över honom så han är van att vara ensam men vet ej hur han kommer reagera nu. Tänkte vänja honom genom att ställa in honom ensam och sedan ta in dom andra efter ett tag, låter de som en bra idé eller skulle ni rekommendera något annat?


AnnaFagerell
2015-07-07 11:04
#3

Låt honom vara ensam korta stunder att börja med

Medarbetare på djurskydd.ifokus

AnnaFagerell
2015-07-07 11:05
#4

Antar att du provat täcke som täcker hela hästen så den kan tänkte?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

imsuchadiva
2015-07-07 15:31
#5

Jag tycker det känns lite taskigt att låta hästen stå inne själv på natten. Men å andra sidan så borde det inte vara taskigare än att låta hästen stå själv på dagen. Men lite oschysst att inte de andra hästarna kan stå inne med din häst. Kan du inte flytta hästen till ett annat stall?

MatildaGruhs
2015-07-08 16:31
#6

#4 Japp han har täcke, det har uppkommit på benen så därav går de inte att lösa med sånt skydd. #5 Som de ser ut nu kan vi flytta honom till vårat gamla stall där han kan få sällskap :D


Annons:
Upp till toppen
Annons: