Annons:
Etikettridning
Läst 956 ggr
zemlathebunny
7/6/15, 7:43 PM

benlindor i fleece

Hej min kompis sa att benlindor i fleece är jättedåliga. Stämmer detta? Har ni benlindor i fleece. Isåfall hur fungerar det?

Annons:
Ninwe
7/6/15, 9:34 PM
#1

Använder inte lindor (och har aldrig gjort), men kan tänka mig att lindor i fleece lättare kan stoppa blodcirkulationen än ett par som är elastiska? Rätta mig om jag har fel! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Tiktak697
7/6/15, 9:54 PM
#2

Dressyr ryttere som jag är snvänder jag de på mina tävlingshästar . Och fleece är bättre än elastiska det är dem du inte kan Linda för hört med likna lätt men de ska alltid vara padd under och elastiska är dåliga då det är så enkelt att Linda för hårt med . Men fleece är lite stummare Dock vilket kan va positivt på de sättet att de faktiskt ger ett ordentligt stöd ( även om hästen inte har muskelatur som kan stödjas där för då måste man Linda lite över kotan och knät då ger det stöd annars är de bara skydd mot slag . Däremot är elastiska bra på de sättet att när benen belastas så förändras dem och vidgas och de elastiska anpassar sig bättre men den skillnaden är så minimal att de inte gör någon skillnad . Då fleece är bättre snyggare och inte lik lätt all Linda fel men man skall alltid ha pas under även under fleece då det är så lätt att varven kan skava. Så de för delar trycket bättre

Mvh Tiktak

imsuchadiva
7/7/15, 3:29 PM
#3

#1 Din kompis har fel. #2 har rätt. Men innan man lindar hästens ben ska man be någon som verkligen kan linda ben att visa hur man gör. Annars kan det bli väldigt illa.

Upp till toppen
Annons: