Annons:
Etikettridning
Läst 1031 ggr
Susanna_w
7/1/15, 7:12 PM

Ridning i sommarvärmen

Halloj. Hur gör ni nu när sommarvärmen är här? Lättare ridpass bara? Rider på kvällen? Just nu tar jag bara skritturer i skogen där det är lite svalare. Vi blir helt slut av bara det. Hur klarar ni och era hästar av värmen?

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Annons:
TovaochPoppan
7/1/15, 8:20 PM
#1

Jag brukar antingen rida tidigt på morgonen eller på kvällen.mdock så är det ju mycket mygg på kvällen så jag rider mest på morgonen:) sen så om det finns en sjö eller så i närheten så är mitt favorit tips att svalka av sig och hästen i sjön:)

Mons Lollipop❤️ The one and only

TovaochPoppan
7/1/15, 8:21 PM
#2

Alltså att bada efter ridningen;)

Mons Lollipop❤️ The one and only

mikatherider
7/1/15, 8:37 PM
#3

Jag rider efter jobbet, alltså på kvällen runt 18-19, tycker det är hemskt varmt att rida tidigare när solen kokar en. Brukar oxå som #1 svalka efter ridning, fast min häst hatar sjön så det blir med slang ;) Men om det är sent och temperaturen gått ner så rider jag i princip som vanligt :)

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

JoannaLi
7/1/15, 8:43 PM
#4

Rider allt som oftast sent. Förra året så satte jag på moppen efter middagen (typ vid 21), och har du 15-40 minuters resväg beroende på vilken häst det är. Jag vrider alltså hela dygnet på sommaren, tackar jösses för att jag har sommarlov i 2½ månad :D 

Ena hästen trivs dock mycket bättre med att jag kommer på morgonen, så om jag en natt inte kunde sova, eller bestämde mig, så kunde jag lätt åka hemifrån vid halv fem på morgonen. Härligt att få rida i solljuset när man har vant sig vid att rida på natten. 

Rider antingen i skogen, på höjd ("berg") eller intill vatten, där det blåser mycket. Är det riktigt varmt, och jag ska rida av dem uppsamlad energi, så svampar jag innan ridningen, på t.ex. hals, buk, bringa och bakdel :)

Susanna_w
7/2/15, 9:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Som jag då, som tur är så har vi sjön 500m från stallet så ibland åker jag mitt på dan så svalkar vi av oss där. Det flesta ridvägar är dessutom runt eller vid sjön så på hemvägen kan man alltid klunsa i. Sindra gillar att bada som tur är.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Caf_Roy
7/2/15, 11:15 PM
#6

Spola häst och ryttare med svalt vatten innan ridning, vattnet kyler när det dunstar.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Annons:
Upp till toppen
Annons: