Annons:
Etikettridning
Läst 575 ggr
Emilia0003
7/1/15, 12:18 PM

Börja rida

Hej! Är en tjej på 12 år…

Skulle jätte gärna vilja lära mig rida. Inte bli proffs eller så. Bara liksom kunna rida på kul. Om man börjar på ridskola så får man bara lära sig hur man ska bli bäst😐.

Någon som vet vad jag ska göra?

Tacksam för svar!😃

Annons:
Gronstedt
7/1/15, 12:22 PM
#1

Finns det fler ridskolor du kan prata med där du bor? Det var en dum sorts ridskola du stött på - det finns bättre! En bra ridskola är ett bra sätt att börja om man inte känner någon som har hästar och stall som man kan få vara hos och prova.

Emilia0003
7/2/15, 10:43 AM
#2

Tack gronstedt😃

axa
7/2/15, 10:17 PM
#3

Såklart de flesta strävar för att bli bättre inom ridningen men vill du bara lufsa runt i skogen eller rida dressyr? Ridskolor är enligt mitt tycke ofta strikta och man har sällan möjligheter där. Du måste ju ha en grund för att kunna komma någon annan stans än ridskola om du t.ex vill bli medryttare på en ponny. 

Har du tur kommer du kunna hitta en bra ridskola som är ganska 'fria'. Jag tror du dömer mest, för jag tror inte att ridskolor går ut med ett sådant koncept och hästar på ridskolor är inte de bästa. Ridskolor utvecklar dig som ryttare så du blir bättre. Bättre i din helhet och därmed är skonsammare mot hästen. Du måste lära dig för att kunna. 

Hade du tänkt att hålla dig på nybörjarnivå och inte rida för tränare alls och därmed rida fel?

Upp till toppen
Annons: