Annons:
Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 682 ggr
Selenator
2015-06-27 09:48

Vänder hem och vägrar gå framåt

Hejsan Jag har ett litet problem som jag skulle vilja ha hjälp med. Det är så att när jag ska rida ut på min häst så kan man gå en lite stund typ fem minuter men sen vänder och bara ska hem. Och försöker jag att få fram honom så skygar han eller går ner i diket eller bara står och struntar i vad jag vill. Så nu skulle jag vilja ha lite tips på hur jag ska göra, en ridtur som kan ta 40 minuter tar det minst 1 timma extra. Tacksam för alla hjälp jag kan få

Annons:
StuteriSolo
2015-06-27 10:00
#1

Det är tydligt att din häst anser att det är den som är chef. Mitt förslag är att jobba med ledarskapsövningar så du befäster vem det är som är ledare i er lilla flock. Jag förutsätter att du aldrig låtit hästen få gå hem, för då är man rökt 😃

Kolla efter bra övningar på t.ex NH i fokus, var alltid konsekvent i ditt hanterande av hästen i alla lägen(man måste vara rätt petig och man får tänka efter rätt mycket!)

Selenator
2015-06-27 10:39
#2

Tack ska kolla upp det på NH, tror att det är sim du skriver att det är det med ledarskapet. Men Ska jobba på nu :) Tack för din hjälp :)

Upp till toppen
Annons: