Annons:
Etikettövrigt
Läst 814 ggr
Hanna Morrison
6/25/15, 7:07 PM

Transportera häst till England

Har någon av er erfarenhet av att anlita ett transportföretag till England. Jag har flyttat dit och så klart vill jag ha med mig hästen men beroende på hur tuff resan är och hur det går till står jag i valet och kvalet. Tacksam för all info jag kan få. Kan ju tillägga att min häst är lite smått nervvrak. Tack

Annons:
Vixxen
6/25/15, 7:11 PM
#1

Om din häst har det temperamentet skulle jag åka själv med bil!

Kolla upp införselreglerna till Storbrittanien också!

liljegren
6/25/15, 7:18 PM
#2

Vi köpte häst (hingst) på irland, som transporterades via england till sverige. Klart han gick ner i vikt.. men det åt han upp sig relativt fort.. då är han förvisso ingen svårfödd häst.. en annan tjej i stallet importerad en med mer fullblod i.. honom tog det lite längre tid för att gå upp det han tappade. Klart att det var en omställning att komma till ett nytt land.. men det tog inte lång tid att lugna ner sig när han väl var hemma. Jag hade valt en transportfirma, de är vana

Hanna Morrison
6/25/15, 7:42 PM
#3

Jag känner definitivt inte för att köra själv,. Hon är importerad från Tyskland så hon har gjort en lång färd tidigare , men är väldigt beroende av andra hästar. Någon som vet ca hur lång tid det tar och vilken firma har ni anlitat? Vad ligger priset på ca? Är inte sugen på att sälja henne för att vi flyttar men vill ju inte heller knäcka henne men en jobbig transport.. Tack för svar :)

liljegren
6/25/15, 7:46 PM
#4

Vi anlitade dunlope! Valde dem då vi blivit rekommenderade dem från flera håll.. de borde ju kunna plocka upp en svensk häst på vägen tillbaka hem? Jag tror vi betalade ca 1000 euro.. har för mig att det tog 3-4 dagar.. de stannar ju på olika ställen.. men då var det som sagt från irland så kansle lite snabbare till england :)

liljegren
6/25/15, 7:48 PM
#5

Dunlop ska det vara såklart ;) råkade peta in ett e ;)

Hanna Morrison
6/25/15, 7:51 PM
#6

Tack, jo det känns som att det inte finns alltför många svenska företag som kör till uk. Jag skall kolla upp dunlop nu:)

Annons:
Ridskummis
6/26/15, 12:33 AM
#7

Vi hade också Dunlop när jag importerade min ponny från Irland förra året :) Gick jätte bra!

Hanna Morrison
6/26/15, 2:39 PM
#8

Är det någon som har mail adress till dunlop?hittar inget på nätet :(

Upp till toppen
Annons: