Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1949 ggr
bell
2015-06-23 11:14

Regnkläder till ridning köptips :)

Ja som rubriken lyder så böja jag inse att det ä dags att skaffa något vettigt att rida i när regnet faller.  softshelljackan håller ju bara lättare skurar och nu när timmarna i sadeln ökas på så blir ju också timmarna i regn länge. ☔️

Vad rider ni i vid regn? Funderar på någon typ av oljerock, den går ju att hänga över hästen om det klarnar upp 👍

Regnbyxor känns tvivelaktigt.

Annons:
JoannaLi
2015-06-23 14:36
#1

Vi har gamla klassiska orangea "fiskarkläder" (galon?) 

Funkar jättebra, byxorna har ganska lite glid, så man riskerar inte att fara av i alla fall. Rocken har tryckknappar , så man bestämmer själv hur långt man behöver knäppa den. 

Lätta och fina också, bara att slänga över hästryggen på vägen hem!

Caf_Roy
2015-06-23 15:50
#2

Jag gillar inte regnkläder, känns så instängt och klumpigt. Dessutom kommer vattnet hitta in ändå. Om jag ska rida i regn (även ösregn) tar jag en jacka och/eller tröja som fångar upp det mesta av vattnet innan det når in på huden och håller mig hyfsat varm även om jag blir blöt. Fleece och liknande material brukar vara bra, helst med någon sorts ytterskikt eller tunt foder. Är det kallt ute har jag långkalsonger under ridbyxorna och regnar det mycket har jag såna där halva regnbyxor som täcker ovansidan av benen och knäna. Det viktigaste är dock att ha torra kläder att byta till när jag kommer tillbaka till stallet. När man rider märker man ändå inte av att man blir blöt så mycket.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[134643]
2015-06-23 18:18
#3

Jag fick låna en regnrock från hööks av en kompis under en ridtur, vi skrittade dock bara så jag vet inte hur den funkar i andra gångarter men jag ÄLSKADE den! Jag var snustorr trots att vi varit ute i nästan två timmar, sadeln var helt torr och ja, den var helt fantastisk haha ^_^

Andreag00
2015-06-23 20:05
#4

Regnchaps från hööks😍😍👌🏼

Wille, Puffe, Doris 

Upp till toppen
Annons: