Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 592 ggr
CamillaS
2015-06-22 20:16

Jag blir tokig! Hopplöst att hitta passande ridbyx

Jag har kommit till insikten att ta upp tidningen igen. Och med det vill jag såklart ha ett par snygga ridbyxor. Och nu kommer det största problemet! Jag är inte pinnsmal som dom verkar tro att man är om man rider… Jag har varit i olika affärer och provat ridbyxor och det som slår mig hela tiden är att storlekarna är jättesmå! Eller så är som stora som tält, känns inte som att det finns något mellanting! Jag brukar kunna ha 42 i vanliga jeans men i ridbyxor kan jag inte ens ha 44 i vissa modeller. Sitter dom bra över benen så är dom för tighta i midjan eller så får jag dom inte över höfterna över huvudtaget! Detta börjar kännas väldigt irriterande. Nån annan som känner igen problemet?

Annons:
PogoPedagog
2015-06-22 20:48
#1

Jajemän, jag brukar dra strl S 36 -38 i vanliga byxor men på ridbyxor fick jag ta L 42-44 :P De var supersmå i midjan och inte särskilt stora runt benen heller.

RGB
2015-06-23 07:20
#2

Prova Mountainhorse för män.

trex
2015-06-23 11:06
#3

Bor du nära ullared så har dom en del i 46, Mount h i stl 46 brukar funka.

bell
2015-06-23 12:54
#4

emmieshopen har ett bra utbud kolla där. Snabb leverans och bra service 

På Hööks fick jag ha 44 på vissa byxor och sommarridbyxorna hos Emmie passade 42 skönt. Mina gamla Hööks byxor står det 40 i & de passar bra, köptes innan storlekarna gjordes om. 

Använder helst jodphursridbyxor

axa
2015-06-23 20:47
#5

Skulle inte dessa kunna vara något?

CamillaS
2015-06-23 21:25
#6

Tack för alla förslag.
#3 Nej tyvärr bor jag väldigt långt ifrån Ullared. :(
Jag vågar nog inte beställa hem byxor igen, det blir nog till att åka till Hööks och prova.
Hittade ett par på granngården som passade ganska bra, men gillade inte riktigt materialet så jag letar vidare. :)
Ska för övrigt rida mitt andra ridpass på torsdag igen. Yeey!😍

Annons:
Upp till toppen
Annons: