Annons:
Etikettridning
Läst 822 ggr
jiithra
2015-06-12 18:09

Beridet bågskytte

Är det fler här som håller på med beridet bågskytte? Har hittils hunnit testa två gånger till häst, men ska öva mer under sommaren. Har både ridvana och skyttevana sedan innan.

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Annons:
Maleficum
2015-06-13 01:56
#1

Håller inte på med det (har ingen möjlighet för det tyvärr) men skulle gärna göra det (en framtidsdröm som hänger med tillsammans med egen häst drömmen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

jiithra
2015-06-13 08:48
#2

Okaii.. Jag hoppas du hittar en häst att träna det med, det är ganska kul ^^

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

tlover
2015-06-13 11:16
#3

Jag skjuter från marken men drömmen är ju att lära sig att rida och börja med beridet bågskytte (Jag hann bara med att lära mig markarbetet då vi hade häst).

Det blir ju lätt att det blir beridet bågskytte som är drömmen om man lärt sig skjuta med båge av Emil Eriksson

l'm back

RomDoll07
2015-08-25 13:53
#4

Hej, jag halkade just in på denna tråd och tar och återupplivar den. Jag har nyligen börjat träna bågskytte från marken och har också tänkt hålla på med beridet bågskytte (har ridit i många år). Jag står just nu i tagen att köpa båge och utrustning och undrar om nån kan tipsa mig om hemsidor som säljer bra, färdigmonterade aluminiumpilar som passar nybörjare? Jag blev rekommenderad att använda aluminium istället för trä nu i början eftersom dom är mer hållbara men det finns ju så många olika sorter och märken och jag vet inte riktigt vilka som är bra, så jag är jättetacksam om nån kan leda mig rätt i denna djungel 🙂

tlover
2015-08-25 15:39
#5

#4 Vi använder kolfiber tror jag det heter (det är min man som köper in pilarna). Dom är hållbarare, slankare och lättare än träpilar. Nu var det år och dar sen min man köpte pilar och jag är inte säker på var han köpte dom men Emil Eriksson vet jag säljer pilar. (dock inte i aluminium)

l'm back

RomDoll07
2015-08-25 22:17
#6

#5 Ok, tack för tipset. Det är kolfiber jag har skjutit med hittills men aluminium är ännu lite mer hållbart så jag vill nog köra med det nu i början när skyttet inte riktigt sitter än ;)

Annons:
Talidass
2015-08-27 20:07
#7

Jag är markskytt än så länge, skjuter på tavlor bland compound och barebowskyttar ^^

jiithra
2015-08-28 11:00
#8

Själv använder jag träpilar, har dock en väldigt svag båge då jag använder samma på lajv, där poundgränsen ofta är låg. Är man ovan är det bäst att fråga någon som kan, för att få rätt spine på pilen :)

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

Upp till toppen
Annons: