Annons:
Etikettridning
Läst 520 ggr
Elsaharr
5/31/15, 11:03 AM

Hur är det?

Hur är det? Om man som hästägare är t.ex gravid och inte kan rida sin häst ska man betala eller ta betalt för ryttaren som vill rida? Förlåt om jag var otydlig men funderade på detta i morse haha!

Zingo ;D

Annons:
BettaSplendens
5/31/15, 11:15 AM
#1

Inget av det kanske? Ryttaren hjälper dig med stallsysslor och får då rida gratis? :)

Elsaharr
5/31/15, 4:21 PM
#2

Ja, haha har inte tänkt den vägen:)

Zingo ;D

Caf_Roy
6/1/15, 1:28 PM
#3

Det beror ju mycket på vem man vill ska rida ens häst. Om det till exempel finns någon man tycker är duktig och rider på ett bra sätt men som kanske inte egentligen har intresse av att rida ens häst känns det rimligt att man betalar för att den personen ska ta sig tid att hålla hästen i form åt en. Är det däremot någon, som man också tycker rider på ett vettigt sätt, som kanske har gått och trånat efter hästen ett tag, kan man nog komma överens om att den personen kan få ha hand om hästen mot att betala hela eller en del av stallhyran. Om man behöver betala eller kan ta betalt beror helt enkelt på hur mycket det är värt för den man vill ha att rida ens häst. Vill man nödvändigtvis ha betalt blir man begränsad i vilka ryttare man har att välja på.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Gronstedt
6/1/15, 2:17 PM
#4

Det kommer man överens om från fall till fall, det finns inga regler. Det beror helt på vad det är värt för hästägaren och medryttaren. Jag har aldrig fått betalt för att vara medryttare, jag har betalat mer eller mindre för det.

Jag skulle aldrig välja en medryttare som inte minst "betalade" med att sköta stalljobbet och allt annat kring hästen på sina dagar.

Cezanne
6/1/15, 9:47 PM
#5

Det är en fri marknad och man får komma överens om precis vad som helst så länge de inblandade är överens om det.

Stallmima
6/2/15, 9:48 AM
#6

Det bestämmer du, vill du ha betalt så tar du det och vill du låta medryttare rida gratis gör du det. Its all up 2 U. Det finns ingen generell regel om detta

Annons:
Upp till toppen
Annons: