Annons:
Etikettannonstorget
Läst 806 ggr
Dressyrryttaren00
5/30/15, 11:07 AM

Söker projekt/unghäst för utbildning!

Projekthäst/unghäst sökes Efter 1 år av utbildning på min d ponny söker jag nu en ny utmaning att ta mig ann. Har du problem med din ponny? Har du inte plats? Har du en unghäst men inte har tiden att utbilda? Jag söker antingen en projekthäst eller en unghäst att utbilda och såsmåningom tävla. Hästen ska vara C eller D ponny, ej hingst och ett "hyfsat normalt psyke", ej ha ett aggressivt beteende. Jag har tagit min nuvarande häst från att inte kunna gå framåt under ryttare utan protester till att gå LA i dressyren, vara trafiksäker och hoppa 120 utan problem. Har även ridit in flertal hästar ifrån grunden. Jag heter då Jennipher och är 15 år gammal. Hár ridit i hela mitt liv och växt upp på hästgård. Jag har tävlat allsvenskan i yngre ålder och startad några pay and rider. Jag är tuff, orädd, mjuk i skänklar och händer samt tålmodig. Anledningen till att jag vill ha en projekthäst är dels för att jag älskar utmaningar och gillar att se utvecklingen som ekipage. Men största delen är för att jag vill visa att alla hästar kan, att man inte behöver köpa en häst för 100' för att lyckas och att man inte ska se ner på dessa olatshästar. För det mesta handlar det om missförstånd. Jag hyr en stallplats utanför Katrineholm med luftigt stall, fina kuperade och växtrika hagar, 3 fodringar per dag, utevistelse (8-18 vintertid och dygnet runt sommartid), paddock, 10 minuters skritttur till ridhus, hästkompisar i hagen och tränare 1 gång i veckan. Ide 1: Att jag köper din häst för några tusen kronor och när jag känner att den är redo för att flytta vidare har du förtur att köpa tillbaka hästen. Ide 2: Jag tar hem din häst under sommaren och mot betalning rider jag till och ev tävlar jag hästen efter överenskommelser. Ide 3: Jag tar hem hästen terminsvis (ex vi skriver kontrakt på 6 månader med förlängning) mot betalning och rider till hästen, tävlar, tränar efter överenskommelse. Jag har referenser ifrån samma stall jag står i. Så behöver du hjälp med din häst eller bara inte har plats och behöver temporärt hem med tillgång att fö den utbildad? Tveka inte att höra av dig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: