Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 803 ggr
Emilia2002
2015-05-19 14:02

Benlindor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Det är så att jag har 3 st benlindor och jag vet inte vad jag kan göra med dem. Asså jag vill inte bara linda fram benen och jag kan ju inte sälja dem eftersom att dem är lite slitna och inget jätte bra märke heller. Det är ett billigt märke på dem och jag har ju bara kvar 3 lindor. 

Så nu undrar jag om ni har någon bra ide på vad jag kan göra med lindorna förutom att linda fram benen :) Jag vill gärna göra något roligt av dem till mina sköt hästar.  Ps dem är 2 shettisar så gärna något som kan passa till dem isåfall.🙂😃

Annons:
Emilia2002
2015-05-21 15:39
#1

Putt!

Gronstedt
2015-05-21 16:20
#2

Du kan fodra grimmor med tyget.
Du kan klippa remsor på tvären och sy till färgglada rosetter.
Du kan klippa remsor på längden och fläta till grimskaft/linor.
Du kan kanta täcken eller schabrak med dem.
Du kan göra flugluggar av dem, om du sätter dem på ett lämpligt band och klipper fransar.
Du kan klippa remsor och sy som en stor ring runt en kraftig hårsnodd och använda i man eller pannlugg.
Du kan klippa dem i bitar och ha dem som trasor när du gör hästarna rena i ansiktet.
Du kan linda svansarna om hästarna ska ut och åka eller behöver hålla sig rena.
Du kan klippa dem i lagom bitar och måla/brodera hästarnas namn (eller ägarens namn) och sy fast dem på täcken/schabrak.
Du kan klippa dem i lagom bitar och måla/brodera hästarnas namn eller sätta upp som namnskyltar på boxar eller i sadelkammare.
Du kan skaffa paddar och ha dem i reserv om du behöver lägga stödbandage på någon pålle.
Men du kommer säkert på något mer 🙂.

Caf_Roy
2015-05-21 20:39
#3

Har du en häst med vitt på mulen kan du klippa lagom bitar och fästa på grimman som solskydd. Du kan också använda dom som svansskydd om dom ska ut och åka, eller ha i reserv om någon skadar ett ben och behöver ha bandage på det under en längre tid, de lindorna brukar inte vara så fräscha efteråt.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Tusen
2015-05-22 09:43
#4

Vi har använt benlindor till att skydda sulkyn vid transport då vi inte har någon "sulkyväska". Vi lindar helt enkelt in sulkyn i benlindorna. Passar perfekt med just 3 lindor till en sulky.

Emilia2002
2015-05-22 11:34
#5

Tack så jätte mycket 😃

Upp till toppen
Annons: