Annons:
Etikettridning
Läst 658 ggr
tovapoppan
2015-05-19 07:58

tips på ridövningar

Hej! Jag har lite dåligt med idéer på vad jag kan rida för övningar med min ponny på banan. Tex någon övning med hinder eller dressyr eller så. Men jag är inte så himla duktig på dressyr så förklara gärna någon lite enklare dressyr övning i sådanna fall ;) tack på förhand!

Annons:
Tiildaa
2015-05-20 15:14
#1

Hej! :D Jag är en kul övning, man sätter två hinder mellan A och C, på rätt igenom. Ett vid F och K ungefär och ett vid M och H ungefär. Sedan lägger du ut ca. 3 st travbommar på volt, vid E och några vid B. Sedan kommer du i galopp mot första hindret, vid t.ex C, du hoppar det, saktar av till trav mellan hinderna, lägger 1-2 volter på någon av volterna med travbommarna. Fattar ny galopp och hoppar det andra, sedan så svänger du av mot höger eller vänster sedan. En bra och rolig övning! :)

Elsaharr
2015-05-20 16:59
#2

En rolig men enkel övning!. Detta funkar dock om man är två eller fler. Man rider på A, C eller stora mittvolten allihopa. I trav eller skritt. "Malin fattar galopp och galopperar ikapp "Sofia". När Malin kommit ikapp galopperar Sofia ikapp nästa och så fortsätter man så! Hoppas du förstår!

Zingo ;D

tovapoppan
2015-05-20 20:20
#3

Tack för tipsen :) #1 #2

Upp till toppen
Annons: