Annons:
Etikettridning
Läst 784 ggr
Nattis.
2015-05-09 18:34

Imorgon test rider jag Sixten.

Imorgon ska jag test rida min nya medryttar häst Sixten och är väldigt fin ridningen vad jag har hört, och imorgon så skà jag rida han för första gången, jag tycker det ska bli jätte roligt :) min kompis ska också med! När test red ni eran medryttar/foder/häst??

Annons:
Ravynsfair
2015-05-09 18:37
#1

Provred aldrig, blev bara ombedd att följa med som sällskap vid uteritt, sen fastnade jag och nu har hon varit min i snart 4år :P

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Fridaaaa
2015-05-09 18:42
#2

Förra medryttarhästen så åkte jag dit för att provrida, blev fast. Men han blev skadad sen och blev bara promenader en period, sedan blev det mycket med skolan så kunde inte fortsätta.

Nu har svärmor skaffat hästar så kan pyssla där, inte ridit någon av dem ännu dock 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

examynia
2015-05-09 19:14
#3

min nuvarande häst har jag ägt lite över ett år.. så i mars förra året provred jag honom… var livrädd haha han var såååååå stor :P 170 :P då jag hade blivit ridrädd med min förra som kastade av mig hela tiden så var ag rädd hela ridturen jag red. men ångrar inte för en sekund att jag köpte honom.. har utvecklats jättemycket å vågar massor nu som jag inte gjorde innan… Toppen =)

den nya vi hämtar på lördag har man itne kunant rida.. han är bara 3 år gammal.. så de fick bli pyssel å tömkörning.. vilket gick jättebra=)

JoannaLi
2015-05-09 19:27
#4

Provred nuvarande merdryttarhästen den 31:a oktober, 2012. (Inte för att jag kommer ihåg datumet, eller så att vi firar årsdag varje år, nejdå) 

Nyponnyn "provred" jag (provhanterade är väl kanske ett bättre ord) där i november förra året, tror jag. Tyvärr tog jag bort appen där jag skrivit in datumet 😊

mikatherider
2015-05-09 19:59
#5

Provred någon gång i januari 2013. Första gången jag var där borstade jag bara och andra gången var ägaren sjuk så hon skickade ut mig på en tur i skogen, det var en underbar tur kommer jag ihåg.. Sen så tog jag henne på foder och ett halvår senare var hon min 🤐Den 25 juli iår har jag ägt henne i tre år och haft henne i tre och ett halvt! 🙂

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

Anna O.
2015-05-09 20:38
#6

Vad kul att du ska provrida! Säg gärna hur det gick!

Annons:
smellcaramell
2015-05-09 21:20
#7

min första medryttarhäst provrdd jag i juni 2011 tror jag, red ut på en mindre lyckad uteritt då vi tappade bort stigen och hon jag red med hade en häst som inte ville rida först, så vart bara en skritt/trav runda. Kom sedan tillbaka ett par dagar senare för att gå igenom hans behandling igen då han hade eksem. Sedan såldes han 1 mars 2014 och då började jag rida en annan häst i samma stall som jag ridit max tre gånger innan då vi ridit ut flera stycken ( alla hästarna i stallet har samma ägare så vi får rida "vem vi vill"). Rider fortfarande denna häst men tror att jag i sommar ska byta till en annan häst i samma stall som bara går och skrotar i hagen och det är svårt att hitta medryttare till han då han är lite speciell. Tänker då leta en ny medryttare till min häst och istället rida till den andra hästen så att även han kan hitta medryttare sen då jag själv ej kommer kunna rida kvar p.g.a. att jag flyttat och snart ska även mina föräldrar flytta.

Sabina..S
2015-05-10 06:41
#8

Jag började med min medryttar häst för 1 år sedan och börja rida henne :)

Wellcraft
2015-05-10 13:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Provred  i Februari.
Fastnade direkt, så mycket egna åsikter & så mycket temperament i den nätta fullblods kroppen.. Hästar med lite jäkla anamma i fastnar jag för direkt.
Nu skulle jag inte kunna leva utan tösen!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Nattis.
2015-05-10 14:54
#10

Det gick jätte bra idag! #6

mikatherider
2015-05-10 17:41
#11

Gud vad roligt! Grattis :D

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

Upp till toppen
Annons: