Annons:
Etikettövrigt
Läst 1411 ggr
smellcaramell
2015-05-07 18:31

Hästsläpp!

Måste bara få dela med mig av nåt så härligt jag var med om idag! I stallet där jag rider har en häst stått på boxvila ca tre veckor då han varit tvärhalt. Han brukar gå på lösdrift så bara den omställningen hae varit enorm, han har dessutom fått kraftfoder för att han skulle få i sig sin medicin så som ni kanske förstår var det en hel del överskottsenergi i hästen när vi skulle ta ut han för första gången idag! Vi skulle ta ut han i paddocken som är plan så att han inte skulle skada sog igen och första 15 meterna från stallet gick bra, han stannade lite här o där o ville käka gräs, men sista 5 meterna började han kasta sig och stegra, men min kompis höll bara i han, inte så konstigt att han var taggad efter att ha stått inne liksom. Till slut gav min kompis upp och jag fick ta in han sista biten, gick smärtfritt när jag backade och körde lite "arga blicken" på han så han inte skulle sticka eller stegra. Väl inne i paddocken galopperade han som världens lyckligaste häst, bockade, stegrade o.s.v. En helt underbar känsla att se efter att ha haft en häst som knappt gått ett steg på tre veckor! Imorgon ska han få komma ut i riktig hage med kompis igen, å gud vad ledsen jag är över att jag inte kan va med och se det! Men en helt otrolig känsla att hålla en häst som bara vill springa när han i vanliga fall är väldigt lat och helst bara vill stå still och äta ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: