Annons:
Etikettridning
Läst 442 ggr
Emilia2002
2015-05-03 14:06

Medryttare eller inte?

Hej jag är en tjej som just har fyllt 13 år och jag har ridit i 8 år på ridskola. Och som det är nu så har jag 2 shettisar som jag är skötare på. Den ena shettisen är lite svårare att hantera men jag klarar av båda shettisarna. Så jag har hållt på med många olika hästar både svåra och lätta. Jag brukar även köra dem ibland. 

Men min fråga är i alla fall tycker ni att jag skulle kunna ha en medryttar häst som jag kan rida på också? Efter som att jag är för stor för att rida på shettisarna :)

Men min mamma tycker att jag inte ännu ska ha en medryttar häst. Men jag känner mig redo för att ha en ändå. Har ni något förslag på hur jag ska kunna övertala henne om att jag ska få bli medryttare på en häst?  Och att jag kommer att klara av det. Ps min mamma jobbar i stallet som mina 2 sköt hästar står i så när hon är där i stallet brukar jag hålla på med dem. Men i sommar kommer jag att få var själv i stallet och hålla på med dem :)

Annons:
Anna O.
2015-05-03 14:22
#1

Jag har ridit i ungefär 2 år och har medryttarhäst, mycket bättre än att rida i ridskola och jag trivs med att ha medryttarhäst. Man rider, och gör sysslor i stallet som att mocka, fylla höpåsar etc. (Det gör jag iallfall) och så rider/hjälper jag till gratis men det är helt olika från stall till stall. Men jag rekommenderar stort att ha medryttarhäst :-) kanske inte om du är skötare på 2 shettisar, eftersom du inte kanske har tid. Nu kan ju inte jag bestämma hur mycket du hinner, men som sagt Så tipsar jag om en medryttarhäst.

Nattis.
2015-05-03 14:25
#2

Ska du bli medryttare på de två shettisarna? Eller på e annan häst?

Emilia2002
2015-05-03 14:35
#3

Okej tack. Jag skulle hinna efter som att jag är hos mina sköt hästar 2 gånger i veckan och sedan rider jag på ridskola 1 gång i veckan :)

Nej jag är skötare på dem redan så jag vill bli medryttare på en annan häst :) ;)

philippazon
2015-05-03 19:40
#4

Prata med din mamma och fråga om ni kan lägga ut en annons eller kolla på några annonser. be snällt först och sen kan du gott tjata lite och be om att iaf få prova på för att se om du klarar av det. Om du har ridit i 8år på ridskola och har två skötshettisar tror jag gott du klarar av att ha en medryttarhäst att rida på. Man kan hitta på de flesta olika nivåerna så det är nog inga problem :)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Emilia2002
2015-05-03 19:51
#5

Okej tack 🙂

Upp till toppen
Annons: