Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1052 ggr
GemTwist
2015-04-29 13:50

Trillat av

Hej, jag var ute och red och lämnade efter halva vägen två hästar för de skulle till sitt stall. Efter ett tag börjar jag galoppera och hästen gör en snäv sväng tillbaka och jag trillar av och landar på axeln. Jag hade extremt ont och kunde knappt röra den ett tag så gick med hästen en bit och hoppade sedan på igen. Nu idag får jag ont av att räcka upp handen, sträcka den ut i olika riktningar och det knäpper till när jag tar armen bakifrån och framåt. Känns inget när jag har den hängande och kan trycka hur som helst runt axeln utan att det gör ont. Vet någon vad det är?

Annons:
Skorpion76
2015-04-29 13:56
#1

Aj!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Anon
2015-04-29 19:09
#2

Gå till vårdcentralen om det inte går över. Är nog svårt att gissa över internet :)

[Biancalice]
2015-05-01 20:57
#3

Jag skulle ha gått till en kiropraktor (om du inte tror att den är bruten eller sprucken förstås). Alt naprapat eller sjukgymnast. Finns ofta akuttider att få också.

Ingen som kan ställa en diagnos här på Internet utan att ha sett eller känt på axeln, då det är en komplicerad kroppsdel.

imsuchadiva
2015-05-01 21:40
#4

Åk och röntga axeln..

Mysan_
2015-05-02 12:59
#5

Har också gjort illa axeln något väldigt en gång. Det kändes nästan som den gick ur led, fast det gick över efter någon dag, men jag var öm ganska länge.

Om det inte går över borde du gå till vårdcentralen.

Anna O.
2015-05-03 20:52
#6

Håller med alla andra. Åk till vårdcentralen för att kolla/röntga. Det kan ju vara något brutet eller stuket, eller en led som gick ur led.

Annons:
Anna O.
2015-05-04 07:54
#7

Om du gått till värdcentralen än. Hur gick det då?

Upp till toppen
Annons: