Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 722 ggr
Bella_Bus
2015-04-29 09:43

Gravid ridyxor?

Hej jag tänkte kolla om någon har ett par billiga Gravid ridbyxor eller vet vart det finna att få tag i?
har inte jätte brådis att få tag i men vill vara förberedd :)

Tänkte även fråga ni som ridet under graviditet hur mycket och hur länge red ni?
:)

Annons:
PogoPedagog
2015-04-29 12:35
#1

Jag red till v 30 sen satte foglossningen stopp. Det finns några trådar om detta inne på gravid.ifokus. Jag löste probelmet med ridbyxor genom att ta en tubtopp, funkar säkert emd en tight stretchig kjol med, och ha över magen och ridbyxan. Då kunde jag rida i mina vanliga ridbyxor men med dragkedjan öppen.

jackiejohn
2015-04-29 17:48
#2

Jag fick sluta redan i vecka 14 då foglossning bla höll på att ta dö på mig, så det är oerhört olika.. Hade inte problemet men annars funkar tights eller mjukisbyxor att rida i. Men som pogopedagog sa, finns det trådar om detta på gravid iFokus 😊

smellcaramell
2015-04-30 00:04
#3

Känner en tjej som red nästan hela vägen in i v.37 :) Hon red då i gravidjeans (ja kan man rida i vanliga jeans är det väl klart man kan rida i gravidjeans ;) )

Dock red hon inte så mycket på slutet och galopperade/travade inte så mycket/alls (minns inte riktigt då det var 4 år sedan nu). :)

Sarah
2015-04-30 11:21
#4

Slutade mer eller mindre ganska tidigt också i 4e månaden, mest pga alla sammandragningar jag fick. Skrittat lite sen dess, men det känns liksom inte bra :(

soundtrack
2015-04-30 16:28
#5

Jag red flera gånger i veckan fram till v 30, då gick hästarna ut på bete så därför blev det inget mer. Hade nog kunnat rida in det sista annars.. Red både dressyrpass på banan och ute i skogen i alla gångarter utan problem. Jag hade mina vanliga ridbyxor med ett bälte som höll ihop dom. Funkade kanon för mig - mage som var "medelstor", lade inte på mig nån vikt nån annanstans på kroppen så växte inte ur dom nån annanstans än över magen.

Upp till toppen
Annons: