Annons:
Etikettannonstorget
Läst 280 ggr
Dominic340
2015-04-28 19:58

Tja! Söker någon en medryttare? =)

Tja! Jag e 25 ska fylla 26 och vill gärna bli medryttare/skötare på en ponny(helst C-ponny med en mkh på 137-140) ja e 165 och väger runt 65-68 kg har ridit i flera år när ja var yngre dock då på en ridskola men slutade då ridlärarna tyckte ja skulle uppgradera mig till Stor häst eftersom de påpekade, utan att ens ha sett mig på en mindre häst(ponny)  å ja tycker en C-ponny passar mig utmärkr storleksmässigt.

Ja kan (elr snarare har kunnat) Skänkelvikning, framdelsvändning, fått hästen att gå i form i både skritt och trav, har hoppat hinderbanor på runt 60-70 cm…när ja var 11 år hoppade ja med en shettis över ett hinder som var runt 80-90 cm men så duktig e ja absolut inte nu haha =).

Kan säga att ja e VÄLDIGT ringrostig men om ja får träning ett tag i början å lära mig tillbaks grunderna både skötsel å ifrån marken så kmr ja igång snart.

Vill inte tillbaks till ridskolan igen då ja förmodligen kmr att hamna på större hästar igen och då får ja mentala spärrar som gör att ja inte direkt kan fortsätta utvecklas  utan snarare tappar kunskap.

ja har diagnosen autismspektrumstörning samt bor på ett serviceboende men ja e inte funktionshindrad så  har normal intellektuell förmåga och kommunicerar bra =). Det e därför ja tror medryttar alternativet passar mig bättre än på en ridskola där man dessutom rider flera stycken i samma grupp å så.

Bor i södermanland =)

Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer


http://willy-the-killer.bloggplatsen.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: