Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 980 ggr
Louice86
4/23/15, 10:25 AM

Hjälp mig finna mer info om min häst är ni gulliga

Jag har övertagit en häst som inte haft det så lätt i sitt liv. Stackaren kopplar hästtransport med "nu ska jag flytta igen", den som står som ägare på hnm har misshandlat hnm rätt mkt, vanvårdat han på alla sätt som är möjliga.

Det jag vet är att han är född 92, föredetta hopphäst, Bayerskt varmblod/halvblod, han är importerad från tyskland. Lämnad av sin ägare 2011 hos tjejen jag hämtade hnm hos.

När jag tog över hnm så var han så mager att revbenen, höft allt syntes, han var långhårig, insjunken över rumpan då han inte har muskler över rumpa och rygg. 

Han har bott hos mig nu i ca 1,5vecka och han stormtrivs, han lägger på sig hull, är världens snällaste. 

Dessutom fick jag inga papper på hnm alls!! Endast ett handskrivet brev mellan henne och mig om att jag inte får sälja hnm vidare. 

Jag är sista hemmet för denna vackra stjärna, men vill veta hans bakgrund.
Hur ska jag gå till väga? Och hur skall jag kunna genomföra ett ägarbyte, så han står på mig?

Annons:
Yuuuhanna
4/23/15, 11:10 AM
#1

Kolla om han är chippad?


Louice86
4/23/15, 11:40 AM
#2

Har varit till veterinären i fredags och besiktat hnm. Han har inget chip :(

Yuuuhanna
4/23/15, 6:46 PM
#3

Vet du hela hans namn? Försök att googla så kanske du hittar några gamla resultat om han har tävlat. Det brukar va lättast att hitta hästar som tävlat eller gått i avel.


[exo]
4/23/15, 7:58 PM
#4

Alltså vem äger honom? Tjejen som lämnat honom 2011 eller personen du tagit hästen ifrån?

Upp till toppen
Annons: