Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 4823 ggr
Ridskummis
2015-04-20 18:42

det BÄSTA flugtäcket!!!

Hej! Jag har en ponny som importerades förra sommaren som är väldigt känslig mot våra flugor samt myggor här i Sverige. Förra sommaren hade jag ett vanligt flugtäcke från Biltema men det funkade inte bra så just nu söker jag ett super bra flugtäcke för känsliga hästar.

Annons:
[exo]
2015-04-20 20:34
#1

Tycker catagos är bra. Men räcker det med flugtäcke? Kanske behöver den eksemtäcke.

[Biancalice]
2015-04-20 22:21
#2

Vi har använt Boetts eksemtäcken i några år och det har fungerat väldigt bra. De håller bra och håller myggen borta. Bra passform.

toveeolsson
2015-04-20 22:41
#3

Annars kan du prova de zebramönstade täckena. Zebrorna har inte problem med flugor och sådant pga av något med deras färg. Därför finns det täcken som är zebra-mönstrade. Finns "orginalet" från Bucas, men har även sett hos Börjes också! :)

Sarah
2015-04-24 09:33
#4

Jag har ett zebratäcke från Bucas, är inte helt nöjd. Hårda sömmar och för mycket "jox" på bringan. Stelt och lite otympligt. Sen kan jag inte säga att ränderna har någon effekt, det ser bara roligt ut på min svarta häst :p inte värt priset.

Linnea
2015-04-24 20:40
#5

Jag har ett eksemtäcke från snuggy hoods. Beställde från england.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

mikatherider
2015-04-26 07:36
#6

Rekommenderar eksemtäckena varmt! Inte det från hööks dock, det går lätt sönder, har haft två men båda höll knappt en sommar. Kommer inte ihåg vilka jag har, men Boett är bra! Tycker de normala flugtäckena som jag provat, särskilt Bucas zebra, är tajta och skavde på bogen, men det bror väl på vilken häst man har :) har häst med soleksem som måste ha eksemtäcke hela sommaren och så länge de inte har det där hårda sträva tyget och är ett luftigt material så brukar de vara bra! :)

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

Annons:
Attaquer
2015-05-02 10:43
#7

Zebrarandiga flugtäcken är väldigt bra! Hade ett till min tjej, men nu var vi ju tvungna att ta bort henne så därför har jag ett zebrarandigt till salu om någon skulle vara intresserad! Det är i storlek 125. Skicka meddelande om någon är intresserad. :)

Anna O.
2015-05-04 07:56
#8

Rekommenderar också eksemtäcken!

eeriksson65
2015-05-05 10:48
#9

Eskadron  är bra

❤️

Upp till toppen
Annons: