Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3778 ggr
Mowglie
4/7/15, 6:15 PM

Schabrak/vojlock

Snabb fråga här bara.

Schabraket fyller ju en stor funktion för att inte ge hästen skavsår, men finns också för att sitta snyggare(mest det första men xD). Jag har ofta lätt att välja färger och sådant, men har lite svårt nu, med en brunskimmel och en skimmel som ska ha. Tips på ställen man kan köpa bra, fina schabrak.

Jag vill också ha lite färgguider om ni har, vad passar bäst till skimmel, brunskimmel och isabell. Egna åsikter är mycket väl tillåtet :D

Med hästiga hälsningar,

Mowglie

Be yourself, everyonelse is already taken.

Annons:
Sugar Mist
4/7/15, 6:27 PM
#1

Tycker Ljusa färger på mörka hästar är sjukt snyggt och mörkare färger med ljusa detaljer på ljusare hästar är fint. Tänker typ mörkblå med vitt och guldiga detaljer till en ljusare skimmel men kanske vitt till brunskimmel och mörkare skimmlar. Till bruna hästar tycker jag vitt helt klart är snyggast, men det är jag som inte hållt på mer med hästar på drygt 3 år tycker😇

-

Mowglie
4/8/15, 7:59 AM
#2

#1 :D Tack för DIN åsikt, jag vill gärna veta vad andra tycker!

Be yourself, everyonelse is already taken.

Cezanne
4/8/15, 8:58 AM
#3

Jag älskar starka färger och har rött till mörkbruna hästar och lila till min fux. Till isabell och skimmel skulle jag nog ha smaragdgrönt.

PogoPedagog
4/8/15, 9:57 AM
#4

#3 Haha, jag skulle aldrig sätta lila på en fux, hu, orange och lila. Men som tur är finns det ju inget rätt och fel så man tar det man själv gillar! 

Just riktigt oranga fuxar tycker jag är svårt, tycker det mesta skär sig. Hade jag fux skulle jag nog varit tråkig och kört vitt.

Tycker det är supergulligt med lila och rosa på vita eller ljusa isabellfärgade hästar. På bruna gillar jag dova färger som vinrött, smaragdgrönt, marinblå.

WinterPrince
4/8/15, 10:42 AM
#5

Jag hade nog valt något marinblått för att matcha både brunskimmel, skimmel och isabell. 

Har en rödskimmel hemma som jag valde grått till, passar honom bra :)

Chestnut
4/29/15, 12:48 PM
#6

Min brunskimmel har nästan alltid rosa eller rött eller grönt :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[RC1393]
4/29/15, 2:00 PM
#7

Starka färger tycker jag passar på alla hästar. Min ponny (avblekbar skimmel, just nu mörkgrå) har jag rosa, rött, grönt och ljusblått på.

Mowglie
5/2/15, 9:33 PM
#8

Tack för alla svar! Någon mer som vågar berätta vad dem tycker? 😃

Be yourself, everyonelse is already taken.

Melao
5/3/15, 8:01 PM
#9

Skimmel/skäck m. mycket vitt: "mörka"/starka färger, ej vitt eller ljus pastell

Svart/mörkbrun: Ljusa/starka färger (gärna neon), ej svart

Fux/rödbrun: Mattare, mer jordnära färger som t ex grön, duvblå

Gula färger som black/isabell: Rött, Vinrött, mörk turkos, Lila

Oho för att satsa det sista på mirakel!


jordon00
5/20/15, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10
Mowglie
6/27/15, 3:50 PM
#11

#10 Här fick vi en liten "färgguide"!  Tack så mkt

Be yourself, everyonelse is already taken.

Jomenhej
6/28/15, 12:04 PM
#12

Bra färgguide! Jag tycker att skimmlar med lite grå underton oftast passar i antingen ett ljusbrunt(tänk lite fudgefärgat) schabrak eller något ljusblått. En brunskimmel skulle nog också kunna vara snyggt i ett brunt om man fick det att matcha, annars kanske nåt snygg svart eller lila? 

Ett tips för de som har svårt att matcha sina orangeaktiga fucar är att fårskinnsvojlokar ser väldigt snyggt ut på dem!

Upp till toppen
Annons: