Annons:
Etikettövrigt
Läst 3811 ggr
[UlrikaTG]4
2015-04-06 13:52

Sommarhäst 2016

Hej, jag är en tjej på 14 år som funderar på att till sommaren 2016 skaffa sommarhäst för ungefär en månad. Jag har ridit i snart åtta år på ridskola och jag tycker själv att jag är tillräckligt kunnig och mogen att ta ansvar för hästen. Jag kan klara mig själv i stallet, alltså sadla och allt sånt och fastän jag är mindre än andra i min ålder klarar jag av "svårare" hästar. Jag har en aning om stallplatsen och hästen, men det är ju fortfarande mer än ett år kvar. Jag är villig att samla ihop pengar själv och ta mig till och från stallet på egen hand, även fast bensinen kostar en hel del. Men hur jag ska få mina föräldrar övertalade? Jag tycker att jag borde få lov då jag är villig att betala allt och ta mig till och från på egen hand. Självklart hänger mycket på föräldrarna också, men jag tycker att jag som 15-åring klarar av att ta ansvar. Dessutom kan jag ibland tycka att mina föräldrar är lite extra försiktiga gällande en massa saker. Vad tycker ni? Tycker ni att jag är tillräckligt kunnig och mogen för att ha sommarhäst? Jag tycker att det inte borde vara något problem då ja står för kostnaderna och att jag tar mig till och från stallet på egen hand. Men jag vet redan nu att mina föräldrar kommer att i förväg bestämma sig för en slutsats som de håller oavsett. De kommer inte lyssna eller ta mig på allvar. Hur tycker ni att jag ska lösa det här?

P.S. Jag visste inte under vilken grupp jag skulle placera detta inlägg, jag tycker att det borde finnas en grupp för sommarhäst, foderhäst och medryttarhäst.

// Ulrika

Annons:
eefoto
2015-04-06 23:52
#1

Tror det kan bli svårt att hitta en sommarhäst att ha i bara en månad. Gällande dina föräldrar är det ju dem som har sista ordet oavsett vad någon här tycker. Det är ju även svårt att bedöma om du är "mogen nog" av att läsa en text..:)

Jag skulle nog råda dig att försöka hitta en medryttarhäst eller delfoderhäst så du kan få en större inblick i vad som egentligen krävs av dig att ha en "egen" häst. Då har du ju även möjlighet att få hjälp om det skulle visa sig att det inte går vilket du förmodligen inte kommer kunna ha med en sommarhäst.:)

Lycka till!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

[UlrikaTG]4
2015-04-07 15:10
#2

#1 Hur länge brukar man vanligtvis ha en sommarhäst? Vet inte ifall jag kan ha medryttarhäst/delfoderhäst då det inte finns någon här i trakterna som lånar ut det.

Upp till toppen
Annons: