Annons:
Etikettridning
Läst 706 ggr
Anna O.
3/30/15, 7:24 PM

Värt att rida privatridletioner?

Är det värt att betala 350 för att rida i en timme? Vill höra era åsikter, och om det ens är värt att rida privatridlektion! :) Får man hoppa om man vill också?

Annons:
Wellcraft
3/30/15, 8:41 PM
#1

Det beror på, en privatlektion med inriktning hoppning går att boka det också.

Jag tar enbart privatlektioner när jag behöver tips & råd kring något, som nu t.ex. vad gäller min medis som blir flängig i galoppen, ska boka privatlektion för att få information om hur jag ska arbeta vidare.

Hurvida man tycker det är värt eller ej är en smaksak, men jag skulle aldrig rida privat regelbundet.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sarah
3/30/15, 8:45 PM
#2

Tar bara privata lektioner. Får ut mest av det. När jag inte är gravid som nu försöker jag ta en i veckan.

Linnea
3/30/15, 9:30 PM
#3

Har egen häst men tränar bara privat, alltså ensam. Tränar för en kompis, vi byter lite tjänster så jag betalar inget.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

juliajuldurevaldsson
4/5/15, 8:49 PM
#4

PÅ vår ridskola  finns det flera somtar privatlektioner. Jag vet dock inte vad det kostar. Vad jag  vet kan man inte hoppa på dem privatlektionerna.

Mowglie
4/5/15, 10:27 PM
#5

På ridskolan här i stan kan man ta privatlektioner.

Enligt mig är det 100 gånger bättre än att rida i grupp, eftersom ridläraren bara har fokus på dig, inget för dem som helst slarvar. Dessutom brukar man få välja häst(som ridläraren godkänner) och så här iallafall så får man välja INRIKTNING, inte vad man ska göra varje lektion.

Ett exempel: Om jag har valt hoppning, då kanske jag hoppar lektion 1. Lektion 2 hoppar jag kanske igen, men lektion 3 har jag framridning, med att träna kurvor och fina sätt att få fram hästen i. Det gör jag förmodligen lektion 4 och också. Sedan kanske jag hoppar lektion 6 och då säger läraren att det var mycket bättre, så kanske ridläraren hittar något mer(eller, inte kanske, garanterat eftersom man alltid kan bli bättre) Sedan fortsätter det i ett ungefärligt mönster.

Från min tid när jag red privatlektioner med min häst, för drygt 3 år sedan.

Be yourself, everyonelse is already taken.

Gronstedt
4/6/15, 10:39 AM
#6

350 SEK är billigt för en privatlektion för en "riktig" instruktör på instruktörens/ridskolans häst, ganska normalt pris om man rider sin egen häst. På ridskolan där jag rider kan man boka hoppning om man vill. 

Jag rider i grupp en gång i veckan och varannan vecka självständigt och varannan vecka privatlektion. Det är definitivt privatlektionerna som ger mest. Man kan också boka delad privatlektion, det kan vara mer prisvärt eftersom man får nästan lika mycket hjälp för lägre pris.

Annons:
Lindorm
4/6/15, 8:00 PM
#7

Privata! Så värt det!

http://hastinspiration.blogspot.com/

https://www.facebook.com/Fotografagneswadenback

[Anamalar]
4/8/15, 3:21 PM
#8

Rider privat i dressyr med min ponny och i en grupp på tre personer i hoppning. Tycker att jag och min ponny utvecklas bäst på det sättet. 350 kr är normalt om inte billigt för en privatlektion!

Upp till toppen
Annons: