Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1282 ggr
juliajuldurevaldsson
2015-03-21 11:47

övningar för unghäst?

Hej, jag har en unghäst hemma som jag skulle vilja utbilda lite mer inom hoppningen. Så jag undrar om ni har några bra övningar för unghästar, gärna markarbete! Där hon bodde förut har dom förmodligen inte hoppat så mycket med henne. Vet ni några bra övningar eller någon hemsida med bra övningar på? Länka gärna!

Annons:
Miiwijoy
2015-03-23 09:46
#1

Någon direkt övning kan jag inte komma på, men försök att göra hoppningen så enkel som möjlig. Undvik att hoppa ut mot sargen/ staketet och se till att du absolut inte tar hästen i munnen, kan vara bra att ha en liten liv lina (stigläder t.ex.) runt hästens hals som du kan ta tag i.

Letar du övningar vet jag att Hippson har en massa, dock inget som jag har testat.

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

Linneahorse12
2015-03-23 18:19
#2

Sätt inte för höga krav på hästen, få hästen att tycka det är kul och låt det var lätt innan du börjar ställa krav på hen. Skulle själv se vad hästen behöver jobba på. Alla unghästar är olika precis som andra hästar. Men omsagt, inte för höga krav och gör det roligt. Tipsar också Hippsons hemsida, mycket lärorik sida!

juliajuldurevaldsson
2015-03-25 16:27
#3

 #1 .  Jag har testat från http://www3.ridsport.se/ och dom är ganska bra. Jag ska ta och testa övningar från hippson nästa gång! Tack för tipset.

#2 .  Nej jag brukar inte ställa för höga krav på henne.Jag brukar mest hoppa lite enkla övningar som inte är särskilt ansträngande. Ska somsagt prova hippsin nästa gång. Tack för svar!

Upp till toppen
Annons: