Annons:
Etikettridning
Läst 2013 ggr
Wellcraft
2015-03-19 13:23

Övningar i galopp för springig häst

Hej!
Jag har en medispålle som är väldigt pigg & glad, hon är väldigt springig i galoppen.
Jag lärde mig fort att kontrollera henne och galoppera henne i ett mer "civilt" tempo så att säga, men hon är otroligt svår att samla ihop och korta upp.

Hon stör sig väldigt lätt på förhållningar i tyglarna när hon galopperar, vilket gör att hon saktar av vid minsta hjälp.
Detta gör att jag måste hålla om henne samtidigt som jag gör små, små nästan osynliga förhållningar i tygeln för att hon ska hållas i ett bra tempo.
Detta fungerar och hon är mycket, mycket lugnare med mig nu och inget sladd i hörnen eller liknande.

Jag söker lite galoppövningar som kan hjälpa till mig att samla ihop henne och korta galoppen, tar emot alla tips!

Ni får även tipsa om lite andra övningar som ni tycker är roliga, jag arbetar henne korrekt i trav & skritt men det är lite att jobba på där också, så som sagt tar emot alla tips på roliga ridövningar samt galoppövningar som hjälper oss att hålla en fin galopp.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
MsSofieG
2015-03-19 13:48
#1

Bommar är helt super! Finns tusen olika övningar och det ger hästen något annat att tänka på än att det bara ska gå fort.

Wellcraft
2015-03-21 17:31
#2

Tack! Har funderat på bommar men ska absolut köra lite mark någon dag. Ridkompisen vill också köra det så får tajma in det någon dag när båda har lust.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

smackisoblacky
2015-03-22 20:25
#3

På hippson finns det jätte mycket smarta övningar! Kolla där!

Kram / @Ruth_thebunny

axa
2015-03-22 20:53
#4

#1 Nja… Min medisponny hoppade över travbommarmna istället, kolla videon😂

https://www.youtube.com/watch?v=ALSIuN5EoC4

MsSofieG
2015-03-22 21:45
#5

#4 Haha hon ville väl ge lite egna tips på hur bommarna kan användas 😂😉

JoannaLi
2015-03-22 22:29
#6

#4 Mycket imponerad över hur väl medveten hon är om vars bommarna är - jag tänker först och främst den första bomserien hon hoppade. Kanske inte att rekommendera, men jag är sjukt imponerad :D

Annons:
axa
2015-03-22 22:45
#7

#5 Haha, hon har sina idéer😛

#6 Ja verkligen, hon är duktig hon. Ta sig ett skutt eller två är aldrig fel och bena håller man koll på😃

Upp till toppen
Annons: