Annons:
Etiketthoppning
Läst 2840 ggr
Anna O.
3/17/15, 8:42 PM

Första avramlingen

Hej, idag var det första gången jag ramlade av och det var när Jag skulle hoppa. Vi hoppade ett kryss, då kom jag snett och hästen kastade av mig. När jag ramlade av så kom jag på ryggen och som tur var så gick allt bra och det bästa var ju att inte hästen trampade på mig! Dock fick jag väldigt ont i huvudet eftersom jag spännde mig. Det skulle vara kul att höra era "avramlingshistorier"

Annons:
Molekylflickan
3/17/15, 8:56 PM
#1

Jag försökte få min ponny i galopp utan att veta hur man gör en galoppfattning (var rätt liten) och rätt som det är börjar hon galoppera och jag ramlar av ;) Fast hon är en liten shettis, så det var inte så nära till marken…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Anna O.
3/17/15, 9:00 PM
#2

Jaha, gick det bra endå? (Du kanske inte kommer ihåg det :P ) #1

[134643]
3/18/15, 9:38 AM
#3

Snyggt! Nu har du bara 99 gånger kvar då ;) Min absolut snyggaste avramling var när jag och pållen galopperade på en skogsväg. Mitt i en kurva tvärnitar hon och kastar sig åt sidan då hon blev rädd för en människa som kom gående. Jag typ gleeed av långsamt, hängde ett tag på halsen och föll sedan ner på backen haha. En annan snygg avramling var då jag red barbacka och hästen tokskenar iväg, och jag glider sakta men säkert längre fram och åt sidan tills jag ramlar av helt. Hästen skenade vidare också så det blev en lång promenad hem x)

Molekylflickan
3/18/15, 9:54 AM
#4

#2 Tror jag fick hjärnskakning om jag inte minns fel. #3 En gång när jag travade barbacka råkade jag sätta mig på stackars Beautys hals. Det var inte så kul. Gled av tillslut som tur var.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

axa
3/18/15, 11:03 AM
#5

Här är en tråd, uppdatera gärna den!

smellcaramell
3/18/15, 12:12 PM
#6

Min "snyggaste" avramling var nog när jag red i westernutrustning på en häst som är livrädd för att bli lämnad av hästkompisarna, vi var 4 stycken ute och red och hästen jag red brukade kunna bråka med en av de andra hästarna.

Jag kände hur han började rusa i galoppen för att komma ikapp hästen han ogillade så jag gjorde ett one rein stop, problemet var bara det att de andra då  fortsatte att hoppa över en bäck, med mig kvar på andra sidan vilket resulterade i panik hos min häst, han var ju själv! Rusade över bäcken, hoppade när jag inte var beredd = jag hamnade i obalans, och sen ett galoppsprång efter hoppet gjorde han en fin bockserie som gjorde att jag flög fram o landade mitt på westernhornet, så jag hängde där på halsen o tänkte "ska jag hoppa tillbaka? Nä fyf*n min rumpa gör ont" sen gled jag av o låg o kved lite på marken medan mina kompisar satt på sina hästar o skratta åt mig, haha

Har dock en vän som gjorde en riktigt snygg avramling när vi galoppera upp för en äng barbacka o hästen började bocka, då flög hon över hästens huvud och landade på fötterna framför hästen med båda tyglarna i händerna, det är en bedrift må jag säga, haha :)

Annons:
Anna O.
3/18/15, 3:04 PM
#7

Ojj, ): verkar vara väldigt snygga avramlingar :P men hoppas bara allt gick bra #6 #3

JoannaLi
3/18/15, 4:29 PM
#8

 Min favorit var nog när jag skulle rida dåvarande medryttarhästen över ett snötäckt fält (gott och väl över en meter snö), som var en gammal kallblodstravare, och som gungade ordentligt när han gick, åt alla håll även i vanliga fall. 

Mot all förmodan så tog jag mig över fältet utan problem, men så kliver vi ut på den välskottade vägen på andra sidan, och så tar han ett steg, rakt fram… Whoops så ligger jag på backen! Hur är det möjligt!? ^^ 

Sen har jag många andra, men just den är den som kommer tillbaka till mig :D

Vikan
3/18/15, 7:19 PM
#9

Min snyggaste avramligt var när jag skulle rida barbacka på en rätt stark häst. Hästen framför fattade galopp och tanken var att jag skulle hålla in honom. Istället gjorde han något märkligt hopp åt sidan, vilket resulterade i att jag typ "flög" av och landade vid hans hals, på fötterna och allt. Tyckte det var en rätt lyckad avramling, haha

Anna O.
3/18/15, 7:33 PM
#10

Lät också som att det var rätt snygga avramlingar :) #8 #9

kvekki
3/19/15, 10:48 AM
#11

Efter 25 år på hästryggen har jag ramlat av många gånger och helt ärligt så minns jag inte ens de första gångerna. Jag vet att jag en gång på första ridskolan (säg att jag var kanske 10?) då vägrade en häst som heter Pinocchio på hinder varav ridläraren sätter långpisken i röva på honom o då flyger han över stillastående! Varav jag givetvis trillar av mitt över hindret… En annan gång jag minns var på en islandshäst 1,28cm, sadeln gled runt(hon var tjock!!) och jag fastnade med foten i stigbygeln, släpades efter hästen ute på en stor strandäng, hästen sprang på volt pga min tyngd o jag såg bakhovarna virvla runt huvudet. Minns inte hur länge jag hängde där innan min kusin fick stopp på hästen. Jag skall tydligen ha satt mig upp då och skrattat samt sagt "tur att det inte var asfalt". Min kusin säger än idag att hon kunde slått ihjäl mig där o då för den kommentaren! Hon var 22 o jag 11 år då… Men i vuxen ålder gjorde jag en pinsam vurpa i skritt när min häst fintade mig och klev ett steg ner i diket, sadeln gled och när hästen klev upp igen så var jag redan påväg ner i diket -själv. Tror jag kan härleda de flesta av mina avramlingar till att sadeln glidit. Jag är visst inte så bra på att dra sadelgjorden…

Andreag00
3/19/15, 7:45 PM
#12

Jag kommer väl ihåg en gång när jag red en Shettis och så skulle galoppera barbacka på en väg med diken på båda sidorna och då bestämmer sig min häst för att göra en tvärvändning i ett av dikena så jag flyger av och dom andra som var me stog bara och skrattade. Vi pratar fortfarande om det i stallet. Jag skadade mig inte alls men han försökte göra samma sak en gång till men då höll jag mig kvar😂

Wille, Puffe, Doris 

Anna O.
3/19/15, 7:56 PM
#13

#11 #12 hoppas bara det gick bra :P

Annons:
Mowglie
4/5/15, 10:54 AM
#14

Min första "avramling"(tror jag, det var ju 10 år sedan)  var nog när jag hade fått en privatlektion i födelsedagspresent(Var runt 5 år) och min ledare hade glömt spänna sadelgjorden ordentligt så när vi skulle trava gled sadeln åtsidan, och innan hon han säja oj" så var jag i backen x) Riktigt failat men det måste ha sett kul ut.

Min värsta var nog när jag var omkring 11 och red en av ridskolans snällaste hopponnyer(Detta var under min period när min häst var på strömsholms…), vi skulle då hoppa och vi började med runt 50 cm. Jag trodde då förstås att Robbie(som han hette) skulle hoppa drygt 51 cm, men jag hade såklart fel x) Han hoppade typ 1m sa min ridlärare när jag kom upp på hans rygg igen. Jag hade ju förberett mig på ett lägre hopp så när han är i luften åker jag av med huvudet först in i ridhusväggen och tuppar av en minut… Men ingen skada skedd ;)

Min roligaste måste ändå varit när jag red med en kompis(denna gången på min häst xD) på en äng och vi låter hästarna galoppera lite, men min pålle(Vid namn Sause) blev plötsligt hungrig och tvärstannar när jag fått upp honom i en "full fart framåt galopp". Han böjer ner huvudet och då kan ni bara gissa vad som händer. Såklart så voltar jag över honom och lyckas landa på baken, sittandes med benen framför mig. Min kompis Alex skrattade och höll på med och ge mig kommentarer som: "Jag visste inte att du går på gymnastik" och "Jag gillar daimtårta mest".

Ja, det är dem tre som jag vågar berätta om, har en del pinsammare som en gång när jag blev så arg på min pålle att jag skriker på honom  när han bockar av mig x)

Be yourself, everyonelse is already taken.

Upp till toppen
Annons: