Annons:
Etiketthoppning
Läst 849 ggr
smackisoblacky
3/17/15, 6:34 AM

80/90 eller 70/90? Hjälp?

Jag ska starta LB nästa helg men ska jag starta LB/LC eller LB/LD? Startar 2 klasser, men vet inte vilka. Ska iallafall hoppa LB men sedan vet jag inte! Hjälp mig?

Kram / @Ruth_thebunny

Annons:
Evelina.J
3/17/15, 9:42 AM
#1

Är hästen lugn  och så inne på bana tycker jag du rida 80/90 Är de lite nervig och kanske lite orutinerad 70/90. Skriv gärna sen och berätta hur de gick :)

Caf_Roy
3/17/15, 10:33 AM
#2

Jag brukar alltid tävla två klasser som är efter varandra, dvs i ditt fall LC/LB. Men för dig beror det på flera faktorer vad som är bäst. Hur brukar du träna? Brukar ni värma upp, hoppa en låg bana och sen höja upp till tävlingshöjd (ta då LD) eller brukar ni värma upp, hoppa en bana på ungefär tävlingshöjd och sen höja upp till lite högre (ta LC)? Hur lång tid blir det mellan starterna? Vill ni ha längre vila mellan tar ni LD, är du rädd att hästen ska ha tappa orken om det är för långt mellan eller inte vill att det tar hela dagen tar ni LC. Vill du att båda klasserna ska vara "på er nivå" tar du LC, vill du att hästen ska få möjlighet att gå in och titta på banan och få lyckas enkelt i första klassen för att sen satsa på den andra tar du LD. Sen finns det säkert fler för- och nackdelar med båda klasserna, men här har du i alla fall några att ta ställning till vad som skulle passa just er bäst.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

PogoPedagog
3/17/15, 1:44 PM
#3

Jag tycker oftast att det blir alldeles för långa dagar om man inte rider två klasser i följd. Är hästen rutinerad gör det kanske inet så mycket. Annars kan det vara väldigt tröttande för den psykiskt tänker jag att vara borta länge.

smackisoblacky
3/19/15, 7:30 AM
#4

Är endast klubbtävling och han brukar vara där från 9 till 6 på kvällen, så det blir LD och LB, LD blir "uppvärmning" sedan hoppar jag LB. Han är väldigt lungn, men blir lite taggad när det är högt, men klarar det!

Kram / @Ruth_thebunny

Upp till toppen
Annons: