Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 763 ggr
juliafrojd
2015-03-05 18:29

Skaffa häst

Går i funderingar att skaffa häst. Vet vad allt innebär, stort ansvar osv och undrar nu vad allt kostar då jag diskuterar med pappa. Stallhyran går på 1100kr i månaden och då ingår hö och strö. Vad mer är det som ska betalas? Skoning, kraftfoder, tänder har jag koll på. Uteslut utrustning, ridhus, lektioner och försäkring. Vad brukar salvor osv kosta per månad hos er?

Annons:
BettaSplendens
2015-03-05 20:12
#1

Inte så mycket. Skulle man te.x eksemhäst kan det ju bli lite dyrare under sommaren för salvor och liknande, men det är inga stora kostnader.

WornOut
2015-03-06 12:12
#2

Vaccination är det enda jag kommer på som du missat. Men det handlar ju bara om en engångssumma per år på typ 3-600.

Salvor osv är inte speciellt dyrt. Så vida man inte har en olycksfågel och måste fylla på "sjuk-skåpet" hela tiden ;) Säg några hundralappar på ett år.

Caf_Roy
2015-03-06 12:42
#3

Ska du inte ha försäkring bör du lägga undan ett par hundralappar i månaden för eventuella veterinärkostnader. Det var vad vi gjorde när vi hade äldre ponnyer. Behövs dom inte sen gör det inte ont att ha lite pengar undanstoppade, men de flesta hästar brukar behöva vård i alla fall någon gång och då är det skönt att inte behöva ta hela den smällen på en gång. Annars är det bara tandläkare jag har att tillägga.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Caf_Roy
2015-03-06 12:43
#4

Men det hade du ju visst redan skrivit…

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

juliafrojd
2015-03-07 21:38
#5

Försäkring ska ägaren betala :)

Upp till toppen
Annons: