Annons:
Etikettannonstorget
Läst 728 ggr
Lizelda
3/2/15, 7:06 PM

2/3 (K) Valack

Har för mig att jag sett hästannonser här så ger det ett försök. Jag har ridit i mer än tio år och har sedan några år tillbaka två hästar, ett litet halvblod och en pyttewelsh. Welshponnyn är 122 eller 124, kommer aldrig ihåg, och det är den som är min. Hon köptes som sällskap till våran andra häst som är en pensionerad ridskolehäst och det fanns aldrig några planer på att jag skulle rida henne mer än någon gång då och då då jag är för stor för henne och hon haft fång flera gånger så blir inget kraftfoder. Den stora hästen vågar jag inte rida på då hon gärna tar några skutt när man rider och jag är väldigt osäker uppe på ryggen på henne.

Båda hästarna går hemma hos oss på lösdrift och lunkar omkring i hagen i våran trädgård eller på vårt gärde där de kan galoppera runt så mycket de vill. De rids inte så ofta då jag inte kunnat rida den lilla och de är så tajta så det är svårt att ta ut den stora själv då hon genast vill till sin lilla ponny som står och gråter. Men nu har mamma börjat tänka på en ny häst, en som jag kan rida. Mest aktuellt när höperioden är slut men inte omöjligt innan heller.

Jag söker en valack, runt 155-160 typ. Inkörd och följsam då jag vill rida dressyr med honom och även testa på western. En trygg kille som är van vid hästar, hundar och barn. Lugn i trafiken och inte någon som tar små glädjeskutt varje gång man rider. Behöver inte ha massa meriter eller något sånt, det viktigaste är att jag känner mig trygg med honom och att han samarbetar med mig. Väldigt gärna van vid att lastas, skodd eller barfota spelar ingen roll men båda mina hästar går barfota. Att han är van vid att vara ute mycket är ett plus. Behöver inte ingå så mycket men sadel och träns som passar honom är inte fel men inget måste. Jag finns i Västra Götaland, utanför Borås, men kan åka en bit om det är rätt häst.

Äger du den här hästen? Vet du någon som kanske gör det? Har du allmänt tips om var jag ska leta? Skriv till mig! Kollar PM här väldigt ofta :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Lizelda
3/17/15, 7:43 PM
#1

Putt, söker fortfarande häst!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Aristarcos
3/17/15, 9:33 PM
#2

Titta efter en nordsvensk travare, de är lätt i byggnaden och trygga :) Hade en som var ridhästbyggd, jätte härlig häst att rida. Flera trodde hon var ett halvblod.

Lizelda
3/17/15, 9:45 PM
#3

Hm, kanske ska testa! Tack :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: