Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 930 ggr
[Howres]
2015-03-01 12:01

Foderponny, vad behövs?

Hej! Någon gång i nästa vecka kommer min första foderponny :) Jag undrar lite vad som behövs köpas! Hästen kommer att gå på lösdrift året runt och i stallhyran ingår, halm och Hö. Med hästen kommer jag att få, två sadlar, två träns, täcken och schabrak. Hos hästens ägare får han just nu krafft rider, jag har tänkt fortsätta ge honom detta i början iallafall mena undrar var man kan köpa det? Har letat överallt men kan inte hitta det :( //Julia och Bob :)

Annons:
Fantomruss
2015-03-01 13:10
#1

Har du kollat Lantmännen/Granngården? Där kan det kanske finnas. Fråga ägaren annars! Får du med borstar och så? Nu vet jag inte om det är en häst med mycket päls men isåfall är det skönt att ha en ryktsten när den börjar fälla.

MajsenB
2015-03-02 17:22
#2

Det du tror du kommer behöva för att ta hand om din häst.

Grejer om hästen skulle råka få ett sår i hagen tex? Grimma, grimskaft, borstar. Longerlina tex. Det bästa är väl att prata med ägaren, vart du kan få tag i fodret och hur du ska göra med det och om det är något speciellt hästen behöver. Är det en vit häst/ vita tecken på ben och mule är det  bra att köpa solskydd till sommaren, en bit dit men något ingen sa till mig som hade varit bra att veta när sommaren kom :)

Hoppas ni får en mysig tid tillsammans!

Upp till toppen
Annons: