Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1140 ggr
JoannaLi
2/7/15, 5:16 PM

Långt dressyrspö/körspö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

För tillfället så stjäl jag ena stallägarens spö när jag ska tömköra/köra, eftersom att det är det mest perfekta spöet som tillverkats någonsin, och det funkar ju utmärkt eftersom att vi sällan hanterar våra hästar samtidigt. Problemet är bara att jag, 1) har en del dåligt samvete (av ingen anledning alls), och 2) att jag nu spenderar min tid i två stall, och drömmer varje gång om att faktiskt stjäla spöet på riktigt, för att ta med mig det till det andra stallet där det faktiskt behövs. 

Spöet i fråga är 119 cm långt, med ett stadigt handtag, och en kort liten flärp (5-8 cm?) och relativt styvt, så att det inte fladdrar överallt när man tar i det. 

Någon som har ett liknande, eller har ett eget älsklingsspö som du kan tipsa om, och framförallt som vet vars de säljs? 

Jag söker alltså ett ca 120 cm långt spö, gärna med en relativt stor "knapp" högst upp, relativt styv (gör inget att det böjer sig lite grann, men ska inte fladdra när man andas på det) men som ändå är relativt lätt. Omöjligt? 

(Skickar med två bilder, ena på handtaget där man ser "knapp"storleken jag söker, och den andra som referens på hur långt det helst ska vara - jag är 163 cm lång.) 

(Förlåt för oförståeligt inlägg, jag är alldeles för trött för att kunna kommunicera ordentligt.)

Annons:
WinterPrince
2/8/15, 10:24 PM
#1

Prata med Piskmakaren, han fixar säkert ditt spö precis som du vill ha det!

JoannaLi
2/8/15, 10:25 PM
#2

Ooh, tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: