Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 835 ggr
Rafflan
2/7/15, 4:44 PM

Kan man ha 3 lager täcke?

Nu har jag lite problem, kan man fleecetäcke, stalltäcke över det och sen lägga på ett regntäcke över det när hästen går ut?

För han behöver fleece foder närmast ryggen pga att han har lite åldersförändringar i ryggen och blir bättre när han har fleecefodrade regntäcken, men finns ju inte fleecefodrade stalltäcken?

Annons:
Mygohr
2/7/15, 4:46 PM
#1

Visst kan du det, bara täckena sitter bra.

Linnea
2/7/15, 5:51 PM
#2

Har man täcke ovanpå ett fodrat täcke så trycks fodringen ihop och värmer inte lika bra. Bättre då att ta av stalltäcket och lägga på ett utetäcke när hästen ska gå ut.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Rafflan
2/7/15, 7:21 PM
#3

#2 vill ha reflextäcke på honom då han inte kan ha grimma i hagen och en häst i hagen har en tendens att förstöra tråden så dem kan rymma, så för säkerhets skull vill jag ha reflextäcke på honom och reflextäcken finns inte i olika tjocklekar :/

Ung1969
2/7/15, 7:36 PM
#4

Helst undvika lager på lager som inte ens ger något . Kan de kan man

PogoPedagog
2/7/15, 7:57 PM
#5

Kan du inte bara limma eller sy  på reflexer på ett tjockare utetäcke? Jag tror det är väldigt lätt att det blir skav om man har så himla många täcken.

Rafflan
2/7/15, 8:09 PM
#6

#4 fast att folk har 2 täcken är ju normalt?

#5 om man syr kan det väl regna igenom? Lim håller någon inte i längden med regn, snö och lera :/

Ja jag funderade också om det vart för mycket/knöligt, dock har ju många inne täcke och lägger på ett utetäcke över när dem ska gå ut, så blir ju bara fleecen extra, synd att det inte finns fleecefodrade tjockaretäcken :(

Annons:
PogoPedagog
2/7/15, 8:26 PM
#7

Jag tror att om du syr fast reflerxer och sen f´drar en stäng lim över sömmen kommer det inte läcka.

smellcaramell
2/7/15, 8:39 PM
#8

finns reflextejp som är billig på clas ohlson som fäster bra som bara den! tejpat fast den på grimmludd och det sitter som berger trots regn, fukt o snö. sen är det ju bara att byta ut när det väl lossnar för den är välfigt billig och dessutom ska man ju byta reflexerna varje år för att vara säker på att fe "fungerar" :)

Rafflan
2/7/15, 10:04 PM
#9

#8 lätt intressant, har du testat den så att man vet att dem syns bra? :)

Ung1969
2/8/15, 1:04 AM
#10

6 att det är många som har det gör det inte till att det blir bra eller är så effektivt nör lager pressar ned varandra och ändå blir som 1 täcke de sliter bara på hästen . Men de finns sådan där refelx spray du kan ha eller något på benen kanske ?

Rafflan
2/8/15, 4:33 AM
#11

#10 fast på människor ska man ju ha fler lager för att det blir varmare?

Jag behöver inte fler lager för att jag tror det är effektivare, men jag behöver fleece närmast hästen och 100 gram,  200 gram och 300 grams täcken så jag kan variera tjocklek beroende på vädret, och alla med reflexer för säkerhet. Och jag har bara hittat 200 grams reflextäcke och det är för varmt för min häst när det inte är tillräckligt kallt ute…

Spray tror jag inte håller så bra i längden?

Linnea
2/8/15, 10:56 AM
#12

#11 Lager-på-lager funkar bara om lagren är tunna plus att det ska finnas luft emellan.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

smellcaramell
2/8/15, 11:55 AM
#13

#9 jo nog syns det, råkade gå in i stallet med pannlampan på och blev typ bländad :)

Annons:
Ung1969
2/8/15, 3:07 PM
#14

11 men det är människor . Och sedan så tänka att ha en du. Jacka under och en Anna varma jacka över pressas ju dun jackan och blir tungt och som en jacka . Beror nog på materialet på vad man har under men de är fortfarande tyngt och hindrar rörelsen . Och fina en jätte fin studie på dubbla täcken 👍 Jo sprayen är jätte bra jag har den de funkar super man kan ha den både på hsöten och täcket . Ha några ben reflexer

Upp till toppen
Annons: