Annons:
Etikettridning
Läst 998 ggr
Nyxx
2/1/15, 11:11 PM

Är det sent?

Jag har alltid haft intresse i ridsport och alltid velat rida sedan jag var ett litet klumpigt barn. Jag fick chansen att göra det då jag var mellan 8 eller 9 år ett par gånger. Det var verkligen bästa dagarna i mitt liv! Men sedan så slutade jag för att mina föräldrar var mycket rädda om mig och inte vill utsätta mig för skador så de bestämde sig för att sätta stopp på ridiningen. Jag var ganska förstörd. Men nu är jag 16 år och vill så gärna rida. Är bara osäker på min ålder och tycker det är pinsamt att börja rida vid den här åldern. Det är väl sent? Om jag nu börjarar så kommer jag hamna i nybörjaregrupp, det är jag medveten om. Men kommer det vara jämnåriga i guppen eller mindre barn?

Annons:
Aristarcos
2/1/15, 11:16 PM
#1

Det är aldrig för sent :) Det är olika på olika ridskolor om de har nybörjargrupper för äldre också. Bäst är att ringa runt- besöka- ridskolor i närheten av där du bor !

[Nasenin890]
2/1/15, 11:22 PM
#2

Själv hade jag tur med ridningen. Det finns ridskolor med nybörjargrupper från 15 till 20. Om de är några som är yngre än dig så är de nog bara 2 år och du kommer nog inte va minst heller, du borde leta runt lite på ridskolorna hemsida och kolla efter en grupp som passar dig, alla ridskolor brukar ha en sådan grupp minst en gång i veckan.

MissClue
2/1/15, 11:24 PM
#3

Det är absolut inte försent, du är ju bara 16! har du några olika alternativ på ridskolor? isåfall kan du ju fråga runt vad de har för grupper för det är ju inte kul att hamna med småbarn.

I love not man the less, but Nature more…

Gronstedt
2/2/15, 8:10 AM
#4

Jag vet folk som börjat rida vid både 40+ och 60+. 16 är en bra ålder att börja, du börjar få bra koordination och systemtänkande som en vuxen men är fortfarande i kropp och knopp som ett barn. Go for it!

Qalaspuff
2/2/15, 2:00 PM
#5

Jag fick in två av mina kompisar i ridningens värld förra sommaren, de är 21 och 22 år gamla. Känner flera som börjat vid 30-40+, det är aldrig för sent!

Tusen
2/2/15, 2:18 PM
#6

Min mamma är 77 år gammal och hon tänker börja rida. Hon har aldrig ridit förut förutom ponnyridning som barn, då. 🤪 Tycker hon är tuff som börjar nu.

Annons:
[Biancalice]
2/2/15, 10:32 PM
#7

16 år är ingen ålder för att börja rida :) det är aldrig försent och speciellt inte i din ålder.

Cezanne
2/2/15, 10:33 PM
#8

Det bästa med ridning och hästliv är att man aldrig blir för gammal!

PogoPedagog
2/3/15, 10:29 AM
#9

Många ridskolor har nybörjargrupper för vuxna. Det passar nog bättre för dig så du slipper rida med 8-åringar :)

Min sambo började rida vid 38 årsålder, pappa vid 67.

Stallmima
2/4/15, 1:16 AM
#10

Go for It !!!  Du kommer säkert få jättekul   🙂

Upp till toppen
Annons: