Annons:
Etikettdressyr
Läst 2155 ggr
Linneahorse12
1/30/15, 1:10 PM

Maskeraddressyr hjäälp!!!

Hejhej, tänkte kolla med er ifall ni har något bra tips.

Har maskeraddressyr på ridskolan på sportlovet, men vet inte rikigt vad jag skall vara. Har en ide att göra ett papemarsé horn o sätta fast i hästens pannband, göra vingar o sätta på en gloria på mig. Men det känns lite sådär än. Det är en nödlösning ifall jag inte kommer på något bättre.

Frågar nu er, vad kan man klä ut sig till?

gärna något coolt och ovanligt

Syr dräkten med min mormor och hon har jobbat som sömmerska i 35 år och kan göra det mesta.

ge förslag på avd både jag och hästen kan klä ut sig till :D

Annons:
PogoPedagog
1/30/15, 1:44 PM
#1

Vi har varit: Militär med vattenpistol, gammal tant med handväska o tjocka glasögon o huckle över hjälmen, lucia, zorro hmm….det var de jag kom ihåg nu.

Storip
1/30/15, 1:48 PM
#2

Clown? 😛

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


kampfrieser
1/30/15, 2:01 PM
#3

Beror lite på vad du ska rida för häst? Vilken färg har den?

Linneahorse12
1/30/15, 2:06 PM
#4

Blir förmodligen en skäck.

Storip
1/30/15, 2:26 PM
#5

Bar tänkte lite…kan hästen typ ha et matchande täcke? 🙂

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


kampfrieser
1/30/15, 2:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#6

Klassikerna indian och cowboy finns ju, något tråkiga imo. Rida dressyr på en ko kan ju vara lite kul :D Dock är jag lite inne på indisk utstyrsel… Man behöver ju inte gå all in som på bilderna kanske, det kan ju bli lite dyrt, men oftast kan man kanske rota fram lite färgglatt tyg, glitter och smycken och lite annat kul. Det hade jag nog satsat på om jag var du. Är du intresserad utav det kan du alltid googla på de indiska Marwari-hästarna, då kommer fler bilder :)

Annons:
Caf_Roy
1/31/15, 7:57 AM
#7

Har du någon bild på er? De bästa kostymerna brukar man få när man bygger på både hästens och ryttarens naturliga utseende. Jag skulle till exempel göra mig bra som den där kvinnliga riddaren från Game of Thrones men bara göra bort mig om jag försökte mig på Arya, precis som min häst skulle vara en bra prinsesshäst men aldrig passera som en pitbull.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Upp till toppen
Annons: