Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 586 ggr
[Lina89]
2015-01-22 23:13

Era tankar

Jag har ett travar sto på 14 år som min mamma tidigare haft som avels sto. Hon gick till avel 2007 och 2009 köpte mamma henne. Samanlagt har hon haft 3 föl. Vad jag vet har hon gått på lösdrift sen hon blev avels sto och har även gjort de helatiden hos oss. Sen hon kom till oss har min syster lullat lite i skogen och jag har i olika omgångar ridit men fått göra uppbehåll pågrund av jobb och annat. När jag har ridit har jag vart och klivt över stock och ste, vart på grusväg och ridit änklare dressyr pass. Alltid tagit de lugnt med tanke på leder och senor. Men en tanke som slagit mig varje gång jag ridit henne så ger hon inte en antydan till att vara de minsta trött. En häst som inte tränats sen 2007 och sen iprencip bara haft föl. Borde hon inte bli åtminstånde lite trött? Har någon gång pressat henne lite mer men vågar inte för mycket när hon inte vart fullt i gång på så länge. Har själv hållt på med hästar i flera år och satt i gång hästar men ingen är som hon. Borde jag trycka på lite mer i träningen? Kan ju till lägga att jag tagit de rätt lugnt i 1 månad nu för att inte pressa på för mycket.

Annons:
[Lina89]
2015-01-22 23:23
#1

Kan lägga till att hon ser väldigt bra ut i kroppen för att bara har gått i hagen störe del av tiden och haft föl

Upp till toppen
Annons: