Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2640 ggr
MirakelBetty
2015-01-18 15:44

I utrustningsväg, vad saknar du?

Hej allihop! 
Jag ska starta upp med att sälja egendesignad hästutrustning med fokus på just design. Att allt inte alltid ska se likadant ut och framförallt att grejjerna endå ska hålla en bra kvalité.
Börjar med sk. körschabrak som jag kommer att sy upp själv ett par stycken i veckan och efter beställning. 
Något speciellt ni saknar/vill ha utseendemässigt? Färger? 
Något annat i utrustningsväg som ni saknar? 

Kommer att börja sälja grejjerna på Tradera under den närmsta tiden för att kolla efterfrågan, i både storhäst/standard storlek och shettisstorlek. Där heter jag också MirakelBetty :) 

Lägger upp bild får ni se under veckan när den första är klar :)

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

Annons:
Kluria
2015-01-18 16:02
#1

följer

Ge mig sinnesro att accepreta det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan & förstånd att inse skillnaden!

PogoPedagog
2015-01-18 16:08
#2

Snygga träns som består av bara en nackrem+tyglar. Gärna lite fantasyinspirerat och med "öronfrihet"

En magisk flughuva/flugpannband som sitter kvar på hästar som tar av allt sådant.

Vojlockar som är jättelätta att få bort hästhår från.

JoannaLi
2015-01-18 16:34
#3

Flughuvan instämmer jag om! :D

MirakelBetty
2015-01-18 17:27
#4

Tack för svar! 

#2 Något att fundera på inför kommande sommarsäsong då!

Stay tuned :) Gärna fler svar, så mycket ni kommer på! 😂

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

kampfrieser
2015-01-20 22:45
#5

Saknar barockinspirerad utrustning. Schabrak i olika utföranden och material, pannband med ornament att sätta på vanliga träns med mera.

MirakelBetty
2015-01-21 13:44
#6

#5 Den här typen av produkter har jag absolut i åtanke, dock lite längre fram. Men det kommer :) 

Till de av er som undrar vart det första däckelunderlägget tog vägen så är det tyvärr strul med tyget till undersidan då jag måste hitta en annan leverantör. Be pateint det kommer :)

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

Annons:
MirakelBetty
2015-01-25 15:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tygvalen är lösta och påväg!
 Fick hem lite små detaljer i fredags, bla. dessa nitar som kommer att bli såå snyggt tror jag! 😃

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

Wilmurr13
2015-01-27 23:07
#8

Skulle vilja ha shettis grejer, ex. Ridhuva, barbackagjord (får ont av den från hööks, så jag vill inte köpa den :/ ), flugtäcke med avtagbar hals (har letat som en galning!), shettis padd, en "mini" longerings delta, skritttäcke. Asså i princip allt som finns till "stora hästar" borde finnas i shettis storlekar :)

kampfrieser
2015-01-29 00:18
#9

Oj, ja! Nitar!

MirakelBetty
2015-02-08 12:37
#10

#9 det finns en hårdrockare i oss alla ;) Nej, men kommer att inrikta mig i tre grenar såsom: en lite "tuffare", en klassisk i nytappning och så en lite "puttinuttigare" (kommer bli lite spets, jättegulligt och fint!) 

Så åter igen ber jag om ursäkt för dröjsmålet. Alla grejjerna SKA landa hos mig under nästa vecka. Undertyget har redan kommit, det kommer alltså att bli ett sk. funktionsmaterial som suger upp svetten väldigt bra, drar åt sig minimalt med hår och är lätt att få och hålla rent. Undertyget kommer finnas i både svart och vitt beroende på om det är ljusa eller mörka färger på däckelunderlägget. 

Nu har jag kommit så långt att jag funderar på prissättning, vad är man beredd att betala för ett unikt, exklusivt däckelunderlägg? 
(Bilder kommer upp så det blir lättare att bedöma, så fooort det är klart :D )

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

kampfrieser
2015-02-08 15:13
#11

Nu kör ju inte jag min häst, men funktionsmaterial är super! Alldeles för få snygg utrustning som har det.

Ser fram emot bilder :D

MirakelBetty
2015-02-19 13:58
#12

#11 Många som tömkör/longerar inspänt, men är också tänkt att användas av de som kör trav, precisionskörning osv :)

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

MirakelBetty
2015-08-17 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

Uppdaterar: Dessa två är prov som ger en idé om hur den slutliga produkten kommer att vara. Mellanlägg med vadd som inte ändrar form eller rör sig,  översida i fint bomullstyg, kantband i bomull samt undersida i funktionsmaterial sk. cool max. som transporterar fukt otroligt bra (torkar helt igenom riktigt snabbt så att det ska vara enkelt att tex göra iordning nästa häst och använda samma däckelunderlägg). Lätt att få rent och är mjukt och fint mot hästen. 

Lyxiga satinband, kommer finnas att välja, antingen en enkel rad i valfri färg, två rader i valfri färg eller en rad med satinband och fyra nitar. 

Kommer finnas i storlek shetland, cob och full. 

Ordentlig kardborre som är lätt att ta på och av som är inpassad för att matcha de flesta selar/tömkörningsgjordar för att inte vara i vägen för ringarna. 

Underläggen är fodrade med 300 gram vadd över ryggen där "kuddarna" på gjorden vanligen ligger an mot hästen. Den nedre delen med 200 gram för att inte bli otymplig och onödigt varm. 

Självklart går de att tvätta som vanligt i 40 grader (aldrig behövt varmare). 

Underläggen är naturligtvis testade på riktigt och fungerat riktigt bra. Full storleken är tilltagen och uppdaterad för hur sporthästar idag ser ut, dvs större än förut.   

Nu är det sista touchen som skall läggas innan de sys upp i fabriken. 
Fokus är satt på material och bra ordentligt hantverk, detta kommer inte att vara någon lågprisprodukt. 
Så till lite frågor , 

Nån som har något övrigt att önska? 

Vad tycker du att underlägget är värt?

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

Annons:
Nian97
2015-08-18 23:06
#14

Hmm…
- Snygga däckelunderlägg i "klassiska" färger men ändå med lite "bling" i någon kant eller så.
- Träns i storlek X-full
- Grimmor i dito storlek 

Är väl det jag kan komma på såhär spontant :)

MirakelBetty
2015-08-19 09:32
#15

Tack för feedback #14
Däckelunderläggen kommer att göras i flera modeller, men detta är den första som skall ut. :) 

Extra små och extra stora storlekar är något som vi kommer att satsa på, så det kommer :)

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

Upp till toppen
Annons: